player playlist ~ Gdyby jutra nie było: Czekoladowe ciasto français

3 maja 2016

Czekoladowe ciasto français

Cześć. :) W kooońcu majówka i wymarzony wypoczynek. Dlaczego by nie umilić sobie tego czasu odrobiną słodyczy? Niedawno miałam okazję przygotować pewne ciasto, a zarazem po raz pierwszy skosztować - czekoladowe ciasto francuskie. Jest ono jednym z ciast wciąż tradycyjnie goszczących na stołach Francuzów. Wbrew pozorom, różni się ono od typowego murzynka, gdyż jest wilgotne i gęste, a przede wszystkim o mocnym, i aż do bólu o czekoladowym aromacie...


Składniki:
150 g cukru
250 g masła
250 g czekolady
2 łyżki mąki
5 jajek

Wykonanie:
 Piekarnik rozgrzej do temperatury ok. 170°.
 W kąpieli wodnej rozpuść czekoladę, masło i cukier, a później odstaw do ostygnięcia.
 Gdy masa już wystygnie, dodaj mąkę i 5 żółtek.
 Ubij pozostałe 5 białek i dodaj do przygotowanej masy, cały czas mieszając.
 Tak przygotowaną masę przelej do małej blaszki i wstaw do piekarnika na ok. 30-40  minut.


Dodatkowe rady:
 Cukier może odpowiednio nie roztopić się. Nie wpływa to na jakość ciasta, a piekarnik i tak mu później w tym pomoże. :)
 Długość pieczenia zależy od nas. Im krócej ciasto będzie się piec, tym bardziej będzie soczyste i mokre w środku.
 Niedługo po wyjęciu z piekarnika ciasto powinno opaść do połowy (tak jak na zdjęciu).
  Dla lepszego wyglądu i słodszego smaku można posypać ciasto cukrem pudrem.

Jak widać ciasto jest bardzo szybkie i proste w wykonaniu, nawet dla osób które rzadko pichcą coś w kuchni. Zachęcam Was do wypróbowania przepisu i podzielenia się wypiekiem z bliskimi.
A jakie są Wasze ulubione ciasta?

66 komentarzy:

  1. o mniam ! wygląda tak przepysznie :) moim ulubionym ciastek chyba jest domek z herbatnikow z masa twarogowa :D moja mama robi najlepszy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto wygląda obłędnie :D Ale bym je chciała zjeść :D
    Na pewno skorzystam z przepisu, mam nadzieje, że wyjdzie mi tak jak tu na zdjęciu :D
    https://aleksisaliss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto wygląda przepysznie, łatwy i ciekawy pomysł!

    http://londonkidx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda cudownie! Chciałabym mieć tyle wolnego czasu, żeby zamienić swoją kuchnię w cukiernię.

    http://aaleksm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzeczywiście przepis bardzo łatwy i zdziwiłam się, że to tradycyjne ciasto we Francji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Łoo ale bym zjadła <3
    wygląda smakowicie
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe czy moja rodzinka z Francji się im zajada. :D Pysznie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda przesmacznie <3. Aż nabrałam na nie ochoty :p. Koniecznie muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  9. Aż mi ślinka cieknie jak patrzę na to zdjęcie :) Postaram się je kiedyś upiec :D Mi najbardziej smakuje czekoladowe ciasto ♥
    http://pktoja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To myślę, że się nie rozczarujesz. Tylko uwaga, bo jest baaardzo słodkie.~

      Usuń
  10. Wykonanie proste, efekt smaczny to to co lubię :) Widzę moja imienniczka :D gratuluję w tym wieku tak poważnych planów na przyszłość, ale ostrzegam prawo jest ciężko połączyć z jakimkolwiek innym kierunkiem. Dodatkowo 5 lat prawa bez aplikacji tak naprawdę nic nie daje więc trzeba nastawić się na kolejne lata nauki. Obserwuje :)

    Założyłam właśnie Facebooka mojego bloga będzie mi miło jak polubisz :)
    Facebook!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już od 1 kl. gim. chciałam iść na te studia. Nie z prestiżu lub pieniędzy, lecz przede wszystkim z pasji. Po prawie bez aplikacji nie do końca nie ma się nic. :P Wciąż ma się papierek ukończenia prawa, a wraz z nim można starać się o pracę w urzędach, placówkach państwowych. Na szczęście myślę, że uda mi się ukończyć aplikację, od strony taty miałabym dużo możliwości. Ale nie wybiegajmy zbyt daleko... Najpierw trzeba się na tych studiach utrzymać, a to podobno najtrudniejsze.
      Dziękuję za komentarz. Może kiedyś poruszę ten temat w notce. :)

      Usuń
  11. Jakie smakowitości! Pozazdrościć talentu kulinarnego :) Trzymam kciuki za studia - zwłaszcza jak wybór z pasji, to w życiu najważniejsze!
    Moje ulubione ciastka to zdecydowanie... kryche domowe, z kubeczkiem mleczka, jem je kilogramami u mojej babci :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieee życzcie mi powodzenia ze studiami! Jak się rozmyślę albo mi nie wyjdzie to będę miała poczucie winy wobec Was. :D

      Usuń
  12. Aaaa ! Źle trafiłam. :(
    Od dziś jestem na diecie,a tu takie pyszności <3 Chętnie bym zjadła,aby mały kawałeczek,bo wygląda wyśmienicie ! :)

    PS jak będziesz robić,to wpadnę na kawkę i "CIASTECZKO" :D <3

    http://stylistfashioon.blogspot.com/2016/05/witajcie-kochani-biae-spodnie-poaczone.html

    OdpowiedzUsuń
  13. PS. Przepraszam za link. Zrobiłam to odruchowo. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, można przymknąć na to oko. ^^

      Usuń
  14. Good post, have a good day

    http://elegant-e.blogspot.com/
    https://www.instagram.com/elegant_e_blo

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepis naprawdę prosty, ale z racji że cukru nie jem to się powstrzymam choć kusi! ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda apetycznie i wypróbuję przepis. Na zdjęciu trochę przypomina brownie, ale chyba większość ciast czekoladowych tak ma ;) - pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. wygląda smakowicie <3

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com/

    Pozdrawiam Zuzia ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak smacznie to wygląda, jak będę miała chwile czasu to na pewno się za to zabiorę, dzięki:D

    http://mvrcelia.blogspot.com/ zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. wygląda super apetycznie! :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zdecydowanie zachęciłaś mnie do przygotowania tego ciasta! :)
    >foxydiet<

    OdpowiedzUsuń
  21. O matko, jak to smacznie wygląda! Ale nie dla mnie.. ;C

    OdpowiedzUsuń
  22. Ach.... i dieta poszła się.... :P :D


    http://mrsquinla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Mogłabym zrobić, ale dla kogoś, bo nie wolno mi czekolady ;)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciasto wygląda przepysznie! Z przepisu na pewno skorzystam ;) A moim ulubionym ciastem jest ciasto marchewkowe

    OdpowiedzUsuń
  25. Wygląda tak smakowicie :D już dodałam do zakładek :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Mniami. Kovham gotować i myślę ze kiedyś sie na nie skusze :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Wygląda smakowicie!
    pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  28. Uwielbiam takie ciasta, ale mi ochoty narobiłaś, aby wypróbować ten przepis lub zrobić kladdkakę :)

    OdpowiedzUsuń
  29. pysznie wygląda!

    pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Oj zjadłabym takie ciacho. Wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Jakie super! Od jakiegos czasu ciagnie mnie by zrobic ciasto czekoladowe, ale boje sie ze sie nie uda :P skorzystam z przepisu! :D
    PD: masz takiego uroczego bloga!!

    OdpowiedzUsuń
  32. Wygląda pysznie, szkoda jedynie że nie można spróbować przez monitor ;)

    Kochana poklikałabyś w linki w najnowszym poście ?
    http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2016/05/cndirect-9-najpiekniejszych-bransoletek.html
    Dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  33. wygląda świetnie i niby przepis nie taki trudny więc może w któryś weekend spróbuję :D chodź z moimi umiejętnościami widzę to marnie ... ja uwielbiam snikersa ale zawsze go kupuje już gotowego :)
    w wolnych chwilach zapraszam do mnie http://modnemadam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Mniam, ale narobiłaś mi smaka na coś słodkiego! ♥ Pozdrawiam i zapraszam do siebie ♥ Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  35. Jadło by się wzrokiem haha :P Przepysznie wygląda , muszę sama coś takiego upichcić :*
    Nowy wpis- zapraszam : http://natikooo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Wygląda naprawdę apetycznie!
    Może kiedyś spróbuje ale gdy robi się cieplej jakoś nie mam ochoty na ciasta.Nie wiem od czego to zależy,pozdrawiam serdecznie:)

    https://strong-power.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. O rany jak to apetycznie wygląda! Kocham wszystko co czekoladowe, haha ;)

    U mnie nowy post, zapraszam!
    MÓJ BLOG - KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  38. Ale mi narobiłaś ochoty! :D
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Chętnie kiedyś wypróbuję przepis;p

    OdpowiedzUsuń
  40. Akurat jak próbuję zacząć się zdrowo odżywiać to trafiam na takie smakołyki *.* Przepis zapisuje i na pewno kiedyś sobie wypróbuje :)
    anonimoowax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Czasem robię podobne ciasto tylko z dodatkiem orzeszków. Jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Wygląda pysznie :)

    http://katarinabloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Wow, ale mega wygląda. Niestety nie mogę sobie na takie pozwolić ale kiedyś spróbuje :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  44. WYGLĄDA APETYCZNIE <3
    Ja uwielbiam ciasto marchewkowe :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie - kikawww.blogspot.com + obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  45. O Boże! Ale mi narobiłaś teraz ochoty na jakieś czekoladowe ciasto, albo chociaż samą czekoladę! :o Wygląda super :)
    Zapraszam!
    http://moniicza-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. Smacznie wygląda :) Moje ulubione ciasto to sernik :)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. Mmm czuję tą czekoladę :D.

    OdpowiedzUsuń
  48. Wow, wygląda mega smacznie :3. Nigdy nie słyszałam o takim czyms :D
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  49. Jejku wygląda przepysznie :D Aż mnie naszła ochota na ciasto *.*
    Pozdrawiam

    http://lucy--chan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Cześć blogerko! ♥

Nie wstawiaj linku w komentarzu,
za każdy odwdzięczam się dobrowolnie.

Podoba Ci się blog? Zaobserwuj. Nic na siłę.

Nie używaj wulgaryzmów.
Takie komentarze nie będą publikowane.