player playlist ~ Gdyby jutra nie było: Chcę wyjechać; i co dalej?

26 lutego 2016

Chcę wyjechać; i co dalej?

Tak się złożyło, że dokładnie 10 minut temu przeczytałam e-mail od czytelniczki bloga, która zainspirowała mnie do kolejnego postu. (By the way, pomysły podrzucać mi możecie również tutaj). Zapytała mnie ona, jak wyglądało moje planowanie wyjazdu, jak się do tego zabrać itd. I to właśnie dzisiaj chciałam Wam wyjaśnić i opisać. Niewtajemniczonych, zapraszam do skąpej notki tutaj. :)

Przygotuj zeszyt, w którym zapiszesz wszystkie informacje. Zapisuj w nim wszystko; budżet (!), rzeczy, które spakujesz, noclegi, które masz na oku, ważne telefony i adresy, listę miejsc, które chcesz zobaczyć... Pamiętaj, że dobra organizacja jest najważniejsza! Co do podróży, polecam firmę Polski Bus. Nigdy nie miałam problemów z rezerwacjami, a przejazdy są tanie i wygodne.

Uwaga! W/w rzeczy (adres hotelu lub mieszkania, numer rezerwacji itd.) lepiej nie zapisywać na urządzeniach elektronicznych, gdyż zawsze mogą się one popsuć, bądź ktoś może nas okraść i wynikną z tego duże problemy.

Nocleg. My akurat wynajęliśmy mieszkanie, ale oczywiście może to być także np. hotel (wcześniej zarezerwowany!). Jeśli chodzi o wynajem mieszkań, my szukaliśmy ich na stronach gumtree i olx, a gdy znajdywaliśmy mieszkanie które nas interesowało, kontaktowaliśmy się z właścicielami i dopytywaliśmy o szczegóły. Wybór był ogromny! A mieszkanie które wybraliśmy cudne. :)

Ważne jest, iż nawet gdy umówicie się z właścicielem w sprawie wynajmu mieszkania, aby mieć plan B. Nigdy nie wiadomo, czy po przyjeździe nie wyskoczą żadne niespodzianki. Być może mieszkanie okaże się brudne i niezdatne do użytku? Bądź stracicie kontakt z właścicielem? Miejcie na oku drugą ofertę, na wszelki wypadek.

Miej rozplanowany każdy dzień. Absolutnie nie chodzi tutaj o to, aby fruwać z zegarkiem i sprawdzać, czy mieścimy się w grafiku. Moja rada jest taka, aby postanowić sobie: Pierwszego dnia zwiedzimy PNiK, M. Powstania Warszawskiego, drugiego dnia Centrum Nauki Kopernik... My niestety myśleliśmy o tym już na miejscu, przez co straciliśmy troszkę czasu i nie zobaczyliśmy wszystkiego, co chcieliśmy.

Ostatnie wskazówki. Pamiętajcie, że nie ważne gdzie się wybieramy, jesteśmy narażeni na wiele przykrych sytuacji, głównie mam na myśli tutaj kradzieże. Nie zostawiajcie w miejscu noclegu pieniędzy ani rzeczy wartościowych pod Waszą nieobecność - w hotelu również możenie zostać okradzeni. Na noc upewnijcie się, czy drzwi wejściowe są zamknięte. Najlepiej na wszystkie spusty! ;) Co jakiś czas upewniajcie się, że macie przy sobie dokumenty i telefon.

Mam nadzieję, że choć trochę Wam pomogłam w rozplanowaniu swoich wycieczek. Nie chciałam się rozpisywać na kilka postów, a jednocześnie zawrzeć tutaj jak najwięcej informacji. W razie jakikolwiek pytań zapraszam do napisania do mnie prywatnie bądź w komentarzu. Trzymajcie się ciepło.

1. Dziękuję za odwiedziny na moim blogu :)
    Podoba mi się twój blog , fajnie czyta się twoje wpisy :) Będę wpadała tutaj częściej :*

2. ja właśnie w czerwcu wybieram się na pierwszą samodzielną wycieczkę gdzie to ja sama sobie jestem organizatorem. Nocleg juz mam załatwiony, teraz czas na resztę :D/Karolina

1. Takie cieszą podwójnie. ^^ Powodzenia w planowaniu.

3. Bardzo fajny post :) Przyjemnie się czyta to co piszesz :)

4. idealny post dla wszystkich podróżujących. ja jestem w ciągłej podróży, kochamy to z mężem i Twoje wskazówki są u nas na porządku dziennym ;) poklikaj w banery :) pozostacsoba.blogspot.com
    pozdrawiam :)

5. Super post i dobre rady :D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :D http://wszystkooojaponiikoreiichiny.blogspot.com/

6. ja się własnie wybieram z moim do Zakopanego i już się nie mogę doczekać :D zaplanowane mam 50 takichw yjazdów, bo dla mnie zakopane to jak drugi dom a mój będzie tam pierwszy raz ;)

7. Fajny post i dobre rady. :)
    Na pewno z nich skorzystam <3
    Pozdrawiam :)

8. Organizacja to chyba najważniejsza rzecz podczas podróżowania, ale co ja tam wiem, gdy moje podróże ograniczają się do codziennych przejazdów pomiędzy dwoma zadupiami. Jednakże gdy postanowię pojechać gdzieś dalej, będę wiedziała na jakim blogu szukać wskazówek :)
    P.S. dziękuję Ci za komentarz na moim blogu, zostawiłaś link, a ja nie mogłam nie wpaść. Ładny design, rzadko widuje się w blogosferze podobne.
    andszei.blogspot.com

1. Bardzo miło mi to słyszeć. Dziękuję! :)

9. Ja niedługo jadę do Wiednia.
    Fajnie czyta się twoje posty. Będę zaglądać częściej :)

przez-swiat-z-aparatem.blogspot.com

10. Zdecydowanie pomocne rady, aż mam ochotę gdzieś wyjechać i zaplanować sama taki wyjazd :D

amelia-bloog.blogspot.com

11. Przydatny post :)
    to prawda kradzieży coraz więcej :/

12. Ja uwielbiam podróżować ! Zawsze z mężem uwielbiamy wszystko sobie planować, zapisywać i robić różne obliczenia :)

13. ach każdemu marzącemu o wyprawach dalekich taki post się przyda:) obserwuję!

14. Bardzo fajny post, takie wskazówki są bardzo przydatne :)

15. Dobra organizacja to podstawa udanego wyjazdu :P

16. Pierwszą samodzielną wycieczkę odbyłam dwa lata temu pojechałam do Polski z chłopakiem. A rok temu na roadtrip po Francji. Choć jestem niezdarą jeśli chodzi o organizację, uwielbiam to robić! :) Mam nadzieję, że w to lato też się coś uda zorganizować :)

17. what a lovely post my dear
    your style is so amazing and inspiring
    simply love it!
    lovely :)
    with love your AMELY ROSE

18. Fajny post.

martinkax.blogspot.com

19. Hm, ja wyjeżdżam zawsze tym sposobem, że zwalam organizację na Hipisa, z którą to istota jeżdżę zawsze i wszędzie :D Więc to Hipis bawi się z notesikiem, pociągami - uznajemy tylko pociągi - i kościołami wartymi obejrzenia - czyli wszystkimi w okolicy. Moją domeną jest pakowanie - to też bardzo ważne! Dobrze spakowany plecak to wygoda i szacun wśród towarzyszy podróży. Zawsze pakuję się w jeden plecak i potem pomagam wszystkim dziewczynom z gigantycznymi walizkami, które na dwa dni wzięły całą fabrykę kosmetyków... Warto jednak rozplanować, czy naprawdę potrzebujemy tego wszystkiego :)

20. Bardzo ciekawy wpis ;)
    lubię takie czytać przed wyjazdami a ostatnio często podrózuję ;)
    Jeśli mogę prosić o kliknięcie chociaż w jeden link, bardzo mi pomożesz;)
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia ;)

21. na pewno skorzystam ze wskazówek :)

22. Uwielbiam podróżować!
    Świetnie przygotowałaś ten wpis :)

23. Bardzo przydatny post. Z tym żeby nie zostawiać nigdzie ważnych rzeczy, dokumentów to święta racja. Teraz tak wiele słyszy się o kradzieżach nawet właśnie w hotelach :)
    anonimoowax.blogspot.com

24. kto nie lubi podróży, świetny post ;) dziękuję za obserwację oczywiście się odwdzięczyłam tym samym :)

25. Świetne rady :D Też chciałabym gdzieś się wybrać dlatego na pewno się przydadzą ;)

Zapraszam Na Mojego Bloga Sakurakotoo

26. Świetne wskazówki, na pewno skorzystam, gdy będę planować jakąś podróż. :)

Mój blog - ZAPRASZAM

27. ja też jak jade musze miec wszystko wczesniej rozplanowane i najlepiej zapisane

28. Niby proste rady, ale czasem potrafią zaoszczędzić kłopotów ;)

29. A najlepsze są i tak wycieczki spontaniczne :)

30. świetny post !
    Zapraszam do mnie : blogbeautymix.blogspot.com

31. a mi się marzy taka podróż nie planowana. Spakować siei wyjechać na pare dni :)

32. Ja nigdy nie planuję aż tak szczegółowo swoich wypraw. Jedyne co jest dla mnie nieodzowne to lista rzeczy, które muszę spakować i przy okazji robię ją już z tydzień wcześniej, żeby ewentualnie mieć czas coś dopisać jak wpadnie do głowy. Bardzo mądre rady z tym trzymaniem swoich rzeczy cały czas na oku, bo kieszonkowców nie brakuje. Ani się człowiek obejrzy i jest bez portfela.

33. Ja ostatnio byłam w mojej pierwszej podróży i mimo ze wydawało mi sie ze byłam dobrze przygotowana to i tak wiem, ze mogłam ten czas wykorzystać jeszcze bardziej. Przy kolejnej wycieczce na pewno zorganizuje sobie wszystko dokładniej :) fajny wpis.

34. Bardzo fajne porady ;) życzę dużo przyszłych wyjazdów ;)
    itsnesti.blogspot.com

35. Muszę podrzucić te rady moim rodzicom. Oni są kompletnie zieloni w planowaniu wakacji, wyjazdów etc. W zeszłym roku na wycieczce w Warszawie zwiedziliśmy tylko Kopernika :/ A wszystko przez brak planu.
    Śliczne zdjęcia i pomocne rady. Tę pierwszą stosuję zawsze podczas pakowania się na wyjazdy ;) Pozdrawiam ciepło

ksiezycowegdybanie.blogspot.com

36. Planowanie swoich dni to podstawa :) Ja nie wyobrażam sobie inaczej. Zawsze wieczór wcześniej muszę obmyśleć plan ;p Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam ! Byłoby miło gdybyś zaobserwowała:)

37. Bardzo fajny wpis, na pewno kiedyś mi się przydadzą te porady i wskazówki :) /Mikołaj

Dwie Perspektywy Blog [Klik]

38. Świetny i przydatny post :) Zmykam czytać dalsze posty i kliknąć 'Obserwuj' :)
    Mój blog
    Mój kanał
    Mój FanPage

39. Podróżowanie to jedna z najpiękniejszych rzeczy i uwielbiam właśnie przygotowania przed jakimś wyjazdem. Też robię podobnie, żeby na pewno o niczym nie zapomnieć :)

minimalistyczny.blogspot.com

40. Bardzo fajny "telegraficzny" skrót tego co najważniejsze:)

41. Przydatne rady, zwłaszcza gdy podróżuje się nie samemu, a np z małym dzieckiem!

42. Zeszyt to jest bardzo cenna uwaga, dodałabym jeszcze zwykłą mapę dla podróżujących autem :)

1. Faktycznie. Przydaje się również jakaś mała mapka w telefonie lub najlepiej GPS. :)

43. kocham podróże!!! :) ale nie wiem czy w tym roku mi się uda- po magisterce chce szukać pracy :P

44. Dobre i przydatne rady!

45. Bardzo przydatny post z praktycznymi poradami :) Ja uwielbiam podróżować i się pakować! Buziaki!❤

46. Mnie planowania przerażają, boję się, że nie wszystko pójdzie tak jak zaplanowałam więc lubię zakreslic sobie główne watki a w reszcie stawiac na spontaniczność :) Zapraszam, melodylaniella.blogspot.com

47. Akurat ja w planowaniu jestem mistrzynią :D
    Zapraszam do mnie. Odpowiadam na każdą obserwację :)

48. super! bardzo ciekawie piszesz
    mypinkdreams3.blogspot.com

49. Moje wyjazdy są najpierw planowane, a potem okazuje się że i tak z dnia na dzień decyduję o tym, co robić :P

50. Byłam w Warszawie, bardzo mi się tam podobało. Fajny pomysł z tym postem, spisania krok po kroku ważnych części podróży, które trzeba zaplanować.
    Pozdrawiam :) Different Diamond klik

51. Organizowanie wyjazdu to podstawa chociaż i spontany są fajne :* :* Śliczne zdjęcia:* :* Serdecznie zapraszam w wolnej chwili do mnie na bloga :* :*

najkalove.blogspot.com

52. Tak pomogłaś :) Na pewno przyda mi się ten post ;)
    Pięknie piszesz. Bardzo podoba mi się twój blog :)

53. ciekawy post, jednak ja nie lubię być samotna ..
    więc niestety nie dla mnie takie podróże :)
    ale bardzo fajnie napisałaś i super dobrałaś zdjęcia ! :)
    w wolnym czasie zapraszam do siebie http://modnemadam.blogspot.com/2016/02/ysl-yves-saint-laurent.html

1. Nie pojechałam sama, tylko z bliską mi osobą.~

54. świetny post jest naprawdę przydatny ;)

Pozdrawiam Zuzia :)

55. Świetny post! Mam straszną ochotę na jakąś wycieczkę, niedługo wybiorę się w jakąś ze swoim chłopakiem! Post bardzo mi się przyda.

56. Super rozpisałaś to na takie punkty :) Bardzo fajny plan i jeśli będę gdzieś jechać to na pewno skorzystam z twoich rad! :)

Nowy post ♥ Zapraszam :)
    Mój blog-KLIK!

57. ja zawsze planuję wszystko w zeszycie :-) i notuję :D

58. Świetne rady. Podoba mi się Twój opis "O mnie" fajnie, że masz tyle planów
    Poklikasz u mnie?
    Mój Blog
    Nowy dział na blogu

59. Skoro mowa o podróżach, to może polecisz jakieś ciekawe miejsca warte odwiedzenia? :D
    Dopiero będę zaczynać swoje pierwsze samodzielne wyjazdy, chętnie dowiem się gdzie stanęły twoje stópki i gdzie Cię zaniosły.
    Pozdrawiam ♥

Cześć blogerko! ♥

Nie wstawiaj linku w komentarzu,
za każdy odwdzięczam się dobrowolnie.

Podoba Ci się blog? Zaobserwuj. Nic na siłę.

Nie używaj wulgaryzmów.
Takie komentarze nie będą publikowane.