player playlist ~ Gdyby jutra nie było: "Pięćdziesiąt twarzy Greya"

1 sierpnia 2014

"Pięćdziesiąt twarzy Greya"

...czyli nie do końca grzeczna książka dla dorosłych. Jej perwersyjną tematykę część osób pokochało, a część znienawidziło bez czytania. Myślę, że autorka E.L. James zebrała swoje wszystkie, nie tylko erotyczne fantazje i stworzyła właśnie tę powieść.


Czytając książkę poznajemy absolwentkę uniwersytetu Anastasię Steele, która przez swój największy pech lub szczęście, ma okazję przeprowadzić wywiad z młodym i zabójczo przystojnym biznesmenem, Christianem Greyem. Intryguje ona bystrego Greya, a ten inicjuje kolejne spotkania. Ich kontakty w niekonwencjonalny sposób przybierają seksualnego zabarwienia, z każdym rozdziałem coraz bardziej obnażając najostrzejsze pragnienia Pana Szarego.


Książka ma jednak swoje drugie dno. Oprócz "ciągłego sypiania ze sobą" ukazuje przeszłość Christiana i daje możliwość zarówno Anastasii jak i czytelnikowi podejść do niej z psychologicznego punktu widzenia. Pozwala zastanowić się, co wpłynęło na rozwinięcie się takiego charakteru u dojrzałego Greya i analizować bieżące fakty. Pod tym względem pierwsza część tej trylogii idealnie trafia w mój gust. Mogę ją polecić, ale nie każdemu.

Jak to z bestsellerami bywa, książka doczeka się swojej ekranizacji. W lutym 2015 będziemy mogli zobaczyć ją w kinach, niestety podejrzewam, że od lat 18. Przed tym zamierzam przeczytać dwie pozostałe części `Greyów`, a dopiero później dowiedzieć się, czy reżyser Sam Taylor-Johnson sprostała temu zadaniu. Zwiastun rozkochał mnie w sobie bez reszty i mimo, że na początku rozczarowała mnie obsada, teraz nie mogę wyobrazić sobie lepszej.


Co sądzicie o tej książce bądź całej sadze?

50 komentarzy:

  1. chcę ją przeczytać, jeszcze jakoś nie miałam okazji ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. moze autorka i miala dobry pomysl, ale niestety moim zdaniem zepsula go uzywajac milion identycznych zwrotow i ogolnie rzecz biorac ubogim jezykiem. A jesli o erotykę chodzi (jest jej tu zdecydowanie najwiecej) to czytalam o wiele lepsze ksiazki, gdzie była ona bardziej rozbudowana :) ale zeby nie tylko hejcic, to przyznam, ze druga czesc mi sie podobała i dosyć szybko mi się ja czytało, jakby zupelnie inna osoba ja pisała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takk, dużo osób mówi, że książka pisana jest "ubogim językiem". Może być to prawdą. Nie mam porównania, ponieważ jest to pierwszy erotyk, jaki przeczytałam.

      Usuń
  3. chyba chętniej obejrzę najpierw film - próbowałam czytać książkę, ale przez kilkanaście pierwszych stron bardzo mnie nudziła :c

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje się całkiem fajna :)
    Obserwuję :)

    http://ally-allly.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie czytam druga część co z tego, że jest pisana prostym językiem. Nie jestem jakąś ą i ę.
    Jestem prosta osobom i ona ma do mnie trafić, a nie mam sie zastanawiać nad znaczeniem.
    książka ujdzie w tłoku czytałam gorsze erotyki, a ta jest ok.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm... książki nie czytałam, ale wiele o niej słyszałam. Jak na razie nie planuję jej czytać, ale może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
  7. Sporo słyszałam o tej książce, ale nie planuję jej przeczytać. Jakoś to nie sa moje gusta, jeżeli chodzi o książki.
    http://meandmyworld1534.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszą część przeczytałam w dzień a druga już mnie nie wciągnęła :) Ale wybieram się z chłopakiem do kina na walentynki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wydaję się całkiem fajna, warto spróbować i przeczytać :)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety, ubogi język, jakim jest pisana trochę mnie zraził. Ogólnie jakoś niezbyt poczułam tę powieść. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. nie czytałam, nie lubię tego gatunku ;C

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytalam i nie mam zamiaru przeczytac, poniewaz boje sie erotyki.
    cry-yumi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam i raczej nie przypadła by mi do gustu bo nie jest to ten rodzaj książki , ale fajnie ją opisałaś
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Planuję przeczytać, ale premiery nie mogę się już doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Książka jest świetna,film bardzo bym chciała zobaczyc albo obawiam się że trzeba miec skonczone 18,chyba że będzie od +16 wtedy na pewno obejrze :)
    podoba mi się twoja recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  16. nie czytałam,ale coraz częściej o niej słyszę. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Napotkałam raz tę książkę i chciałam ją zakupić. Potem w sieci znalazłam wiele pozytywnych opinii i może wreszcie trafi w moje ręce! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czas przeczytać, chociażby po to, żeby mieć własne zdanie. Tyle już o tym słyszałam. Zwiastun filmu mnie nie zachwyca.

    OdpowiedzUsuń
  19. Czytałam cała serię i nawet mi się spodobała jednak zwiastun filmu do mnie nie przemawia. Zostaje mieć tylko nadzieję aby film choć trochę odwzorowywał książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. mogłabyś przemyśleć zmianę adresu internetowego bloga (sprawdź co słowo "hoe" oznacza po angielsku - jest to skrót od słowa "whore") a tak poza tym słyszałam o tej książce i nawet czytałam pierwszy rozdział ale jeszcze nie miałam okazji przeczytać całej :/

    Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie czytałam .:))
    crazy-life-by-angelika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. nie czytałam tej książki
    obserwujemy ?
    http://believe-in-dreaams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie czytałam tej książki, ale ogólnie to bardzo bym chciała. Ciekawi mnie. Mam nadzieję, że znajdę kiedyś okazję, by to zrobić. A zaraz potem obejrzę film.

    OdpowiedzUsuń
  24. ksiązka jest genialna czekam z niecierpliwością na film :)

    OdpowiedzUsuń
  25. nie czytałam tej książki, ale mam zamiar:)

    OdpowiedzUsuń
  26. nie czytałam, ale zrobię to, jak będę trochę starsza :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo dużo moich znajomych chwali tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie Czytałam jeszcze ;) Zapraszam do siebie. Bylabym bardzo wdzieczna gdybys poklikala w linki pod zdjęciami. Co powiesz na wspólna obserwacje? patyskaa.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  29. Ta książka jest bardzo popularna, u mnie na studiach chyba wszystkie dziewczyny to czytały, pamiętam nawet jak na wykłady nudniejsze przynosiły ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny blog! Serdecznie zapraszam do siebie: http://aldrazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo popularna ksiazka, jednak ja nie mialam.okazji jej czytac ;)
    Mi tez bardzo.spodobal sie zwiastun,.jako przedsmak filmu, jednak musze przeczytac zanim obejrze film ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Książka bardzo popularna i parę razy się na nią natknęłam. Jednak nie czytałam i nie mogę się wypowiedzieć :)
    Blog♡

    OdpowiedzUsuń
  33. Jak wiele nastolatek uległam i przeczytałam tą powieść. Zaczęło się z nudów, a potem uznałam, że skoro tak szybko przeczytałam pierwszą książkę, to sięgnę po kolejne części. Szczerze mówiąc nie potrafię ich obiektywnie ocenić, bo każdy ma inne gust, ale myślę, że skoro podobała Ci się pierwsza część, kolejne też polubisz :)

    OdpowiedzUsuń
  34. zachęciłaś mnie do przeczytania :) dziękuję :*
    http://limitlesshope.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Czytałam wszystkie trzy. Wrażenia? Cóż, ciężko powiedzieć. Sam język jest okropny, ciągłe zagryzanie wargi, przewracanie oczami i rozpadanie się na milion kawałeczków szybko się nudzi. Jest problem z przeszłością Greya, szkoda, ze nie ma podobnego w sferze seksualnej. bohaterka bez charakteru, ktoś w jakiejś blogowej recenzji trafnie to określił - wystarczy, że kiwnął palcem i już dochodzi.
    A ekranizacja? Raczej podziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  36. Często natrafiam na ten tytuł, ale nie czytałam, więc nie mam pojęcia o czym jest książka :/

    OdpowiedzUsuń
  37. nie przepadam za takimi książkami ;)
    polecam ci "skradzione życie" albo "czerwony hotel"
    ~ best-frieend.blogspot.com zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Słyszłam nie raz o tej książce ale jeszcze jej nie czytałam
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. muszę obejrzeć ten film po premierze :>

    OdpowiedzUsuń
  40. Hmmm, coś mnie w niej intryguje... ;>

    OdpowiedzUsuń
  41. Zbieram się długo i chyba w końcu się za nią zabiorę mam nadzieję, że zdążę przed filmem :) Świetny blog obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Śliczne siuszki :) kliknęłam :) życzę powodzenia :) śliczny blog obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Nie czytałam, ale film obejrzę. Chyba...
    Tak! To usta Luhana ;)

    OdpowiedzUsuń
  44. Bardzo lubię te książkę :)
    Pozdrawiam cieplutko i z przyjemnością obserwuje :)
    www.nataliamajmonroe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. dziękuję bardzo! :) wybralam innowacyjną gospodarkę, czyli coś takiego jak ekonomia:) a specjalizacja transport i logistyka.

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  46. Ja jakoś tego greya nie czytałam. Wszędzie o tym huczało i huczy ale wydaje mi się że to ze względu na poruszanie tematu seksu a nie na samą treść

    OdpowiedzUsuń
  47. Czytaliśmy i czekamy na film . Pozdrawiamy Cieplutko:<3

    OdpowiedzUsuń

Cześć blogerko! ♥

Nie wstawiaj linku w komentarzu,
za każdy odwdzięczam się dobrowolnie.

Podoba Ci się blog? Zaobserwuj. Nic na siłę.

Nie używaj wulgaryzmów.
Takie komentarze nie będą publikowane.