player playlist ~ Gdyby jutra nie było: " Kamienie na szaniec "

1 lutego 2014

" Kamienie na szaniec "

Ten semestr szkolny nasza klasa rozpoczęła lekturą "Kamienie na szaniec". Moje pejoratywne spojrzenie na lektury szkolne wyrobiły m. in. książki takie jak `Narnia`. Tym razem jednak w nasze ręce dostała się lektura na faktach, z okresu II wojny światowej. Część z Was na pewno już ją czytała, a część jeszcze ma ją przed sobą. Przy odpowiednim nastawieniu i przytulnej atmosferze, zalanej gorącym kubkiem czekolady, przeczytałam ją w 4 godziny. Po obróceniu ostatniej kartki książki, towarzyszyło mi dziwne uczucie. Żal, wymieszany z poczuciem dumy (?). Pozostawiła ona duże piętno, przybliżając mi historię tamtych lat. Szukałam jakichś ciekawostek i doszukałam się świeżej informacji. Polskie kino po w miarę udanej produkcji "Akcji pod Arsenałem" postanowiło zakasać rękawy i jeszcze raz dać sobie szansę. Jestem zagorzałą zwolenniczką polskiego kina, więc brak przeterminowanego lektora w tle mnie ucieszy.


Jak na mój gust zwiastun jest zachęcający, jednak chyba za dużo urywków zostało opublikowanych. Odnoszę wrażenie, jakby już w zapowiedzi zostały umieszczone najlepsze sceny filmu. Ufając filmweb'owi pozostaje czekać na 7 marca, kiedy to film zagości w kinach.

Słyszeliście już o ekranizacji tej książki? Planujecie obejrzeć?

71 komentarzy:

  1. Prawdopodobnie razem z klasą pojadę na to do kina. Kto wie może będzie ciekawe...
    Skoro książka była ciekawa to film zapewne również taki będzie

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze, to "Kamienie na szaniec" była jedyną książką, której nie przeczytałam w gimnazjum, bo strasznie mnie nudziła. Nawet udało mi się dotrwać do końca książki "Stary człowiek i morze" (nie wiem czy nadal jest w programie). Ostatnimi czasy chciałam zrobić to, czego mi się nie udało w gimnazjum przez zainteresowanie II wojną światową, ale brakuje mi czasu nawet na własne lektury. Jednak ogromnie się cieszę, że poinformowałaś o ekranizacji, bo nie miałam o tym zielonego pojęcia a zapowiada się naprawdę ciekawie.
    Tak na marginesie: oglądałaś może film "Inka" - też w tych klimatach i ściska za serce. Jeszcze jeden jest godny polecenia o łagrach, ale nie pamiętam tytułu i żeby go w pełni zrozumieć należałoby poczytać coś o tych obozach, np. "Inny świat" Herlinga-Grudzińskiego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Kamienie na szaniec, przeczytałam ją już dawno temu i strasznie się cieszyłam, jak okazało się, że to moja tegoroczna lektura. ;3

    OdpowiedzUsuń
  4. Z niecierpliwoscia wyczekuje tego filmu. Jest to jedna z książek, do której mogę wracac.

    kajkams.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja będę miała to w 2 klasie ;))

    niikablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jestem w trakcie czytania i w pewnym momencie po prostu się zawiesiłam. Ale muszę to jak najszybciej zmienić - mam zamiar przeczytać książkę jeszcze w ten weekend! Liczę na to, że mi się uda.
    I przy okazji - fajny blog, obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  7. czytałam,fajna : )
    Cudowne zdjęcia :)) super post, i super blog :)
    Zapraszam również do mnie na nowy pościk, całuję i pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  8. najbardziej znienawidzona przeze mnie lektura :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam ;)
    ________
    Zapraszam na skomentowanie nowego posta!
    Jeśli dodasz się u mnie do obserwatorów, zrobię to samo u Ciebie. ;)
    http://malinowe-ciasto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Moja klasa też niedawno przerabiała tą lekturę. Pytanko, jak Ci się ją udało przeczytać w 4 godziny?? Ja się dużo z nią męczyłam, ale i tak nie czytałam tylko słuchałam. Wydawała mi się być nudna, ale dopiero przy omawianiu jej na lekcjach dostrzegłam jej pozytywne strony. Ja właśnie planuję obejrzeć film :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsza rzecz to to, że z pewnością szybko czytam, dlatego strony książek połykam w przyzwoitym tempie. Książka nie jest nudna, autor pisze konkretnie co ułatwia czytanie. Pochłonęła mnie całkowicie, a nim się obejrzałam byłam już przy końcu.

      Usuń
  11. kocham ten film. jestes super. obserwuję!

    strawberryandblack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. też miałam tą książkę jako lekture i jej nie przeczytałam.nie dałam rady,wydawała się dla mnie nudna...
    nie przepadam za tego rodzaju filmami,dlatego na pewno się nie wybiorę :)

    oleksandra-official.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. slyszalam o ekranizacji ksiazki niedawno i planuje obejrzec, bo ciekawie sie zapowiada:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Filmu nie oglądałem, ale czytałem książkę. :)
    Bardzo fajnie napisana i ciekawa, chociaż nie w mojej tematyce. :)


    Pozdrawiam, Niepoprawny.

    OdpowiedzUsuń
  15. Słyszałam o tym filmie już jakiś szmat czasu temu, kiedy zaczęli go kręcić. Ja niestety nie jestem fanką historycznych filmów, chociaż dla gry aktorskiej mogłabym obejrzeć ;)
    http://www.thebalanceofmylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Ta książka była pierwszą lekturą, która mi się spodobała :) Z chęcią wybiorę się na ekranizację :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem bardzo ciekawa tego filmu. *.*

    cosmetic-is-my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Pamiętam jak ja próbowałam się do niej przekonać przez kilka dobryc dni. Jednak gdy zaczęłam to również skończyłam tego samego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  19. jestem ciekawa filmu :)
    ładny blog ;3

    OdpowiedzUsuń
  20. Lekturę przeczytałam w jeden dzień, jednak jakoś nie polubiłam jej za bardzo. O tematyce wojennej zdecydowanie wolę filmu, wyjątkiem jest Złodziejka Książek (<3). Film oglądałam i drugą ekranizację również planuję obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  21. nic nie wiem o ksiązcę i o filmie. Ogólnie nie lubię filmów o wojnie czy coś, ale jest kuszący ;3

    happyisad.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Chyba sobie obejrzę :) Już sam tytuł mnie zaintrygował^^
    http://fantaseaxd.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie czytałam tej książki i nie planuję póki co wybierać się na ten film :) Ja chyba jutro obejrzę, ale Krzyżaków bo 500 stron do poniedziałku nie przeczytam :) Ładny design :)

    OdpowiedzUsuń
  24. będę miała to jako lekturę w przyszłym roku - szczęście że jest film :D

    obserwujemy???

    http://joanna-passion-life-dreams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. ja tą lekturą zakończyłam półrocze była to jedna z niewielu lektur którą przeczytałam, jestem bardzo ciekawa Filmu :D
    mzmzycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Nice song :)

    Marisa Silva
    http://stylingdreams.blogspot.pt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Well... U could at least turn on the video before commenting post.

      Usuń
  27. aktualnie czytam tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Mam jeszcze trochę czasu na tę lekturę, a może być ona ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie czytałam tej książki : ) . Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  30. Czytałam książkę i bardzo ciekawi mnie teraz film. :)
    BLOG KLIK

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja jeszcze nie czytałam tej książki ;) Ale może niebawem zacznę ją czytać, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  32. Dzięki! :)

    pamiętam tylko, ze nie spodobała mi się ta lektura :P w głowie mam raczej lektury licealne, za 3 miesiące matura! :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Masz świetnego bloga, także mam 15 lat i będę tutaj często zaglądać :)
    crazy--dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Chętnie obejrzę film, książkę przeczytałam, ale tylko do połowy niestety. Może kiedyś do niej wrócę i przeczytam w całości :)

    OdpowiedzUsuń
  35. I have never heard of this but it sounds very interesting... there are some really great stories back from that era... people went through so much turmoil :)

    OdpowiedzUsuń
  36. O nie słyszałam o ekranizacji tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Jeju miałam tą lekturę w 1 klasie :D Ale nie przeczytałam więc nie mogę nic o niej powiedzieć :( :)
    Pozdrawiam, Wika :))

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja będę miała tą lekturę w marcu. :) Bardzo lubię takie książki!
    Pamiętam jak rok temu, gdy nauczycielka od polskiego powiedziała, że będziemy czytać Krzyżaków każdy zaczął marudzić, że to syf, nuda itp. Mnie tak książka zachwyciła, była genialna! :) Przez to, że tak wielu osobom się nie spodobała nauczycielka daje nam teraz jakieś dziwne lektury, które są takie tandetne, że nawet ich nie czytam! Nawet ona sama wielokrotnie przyznaje, że musieliśmy czytać tych Krzyżaków i wie, że to beznadziejna książka, ale jest ona obowiązkowa i drugiej takiej nie będzie itp.

    ♥ blog

    OdpowiedzUsuń
  39. Dziś będąc w kinie oglądałam reklamę tego filmu i chętnie bym go obejrzała.

    juust-be-yourself.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. trochę współczuję xd strasznie nie lubiłam tej książki
    noemisoul.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Najlepiej jest ją przeczytać, niż obejrzeć!
    iiga-aa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Muszę ją przeczytać, ostatnio nie miałam czasu, ale w ferie obowiązkowo. To bardzo ważna lektura.
    "Tacy sami jak my, a jednak bohaterowie".

    Pozdrawiam i obserwuję. Byłoby mi miło, gdybyś zawitała w gronie obserwatorów również u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Nie oglądałam, ale czytałam książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  44. wstyd sie przyznac, ale przeczytaam tylko streszczenie. Jednak w szkole bardzo dokladnie omowilismy lekture, ze pozniejsze czytanie nie bylo potrzebne. Zaluje ze jej nie przeczytalam przed omawianiem, ale to bylo dawno, moze kiedys do niej powroce :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Przerabiałam książkę w szkole, ale już dosyć dawno. Szczerze to zdziwiłam się, bo nie lubię takiej tematyki, jednakże książka jest bardzo dobra. A zwiastun filmu jest znakomity. Osobiście planuję wybrać się do kina. Póki co mam nadzieję, ze szkoła zorganizuje jakiś wyjazd na ten film.

    OdpowiedzUsuń
  46. Przerabiałam książkę w szkole, ale już dosyć dawno. Szczerze to zdziwiłam się, bo nie lubię takiej tematyki, jednakże książka jest bardzo dobra. A zwiastun filmu jest znakomity. Osobiście planuję wybrać się do kina. Póki co mam nadzieję, ze szkoła zorganizuje jakiś wyjazd na ten film.

    OdpowiedzUsuń
  47. Oo jej miałam tą lekturę, masakra ... :C
    W 4 dni, to całkiem szybko ;3
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  48. Bardzo podobała mi się ta lektura i film z miłą chęcią zobaczę, bo jestem bardzo ciekawa :)
    Mrs Vain

    OdpowiedzUsuń
  49. oj pamiętam jak się z nią męczyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  50. a mi się bardzo podobała ta lektura!:)

    OdpowiedzUsuń
  51. Przekonałaś mnie do tej książki i na pewno po nią sięgnę :) Mam takie samo zdanie na temat polskich filmów... te z lektorem czasem aż się proszą o wyłączenie. Spodobał mi się Twój blog, oczywiście obserwuję :)
    loovin.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  52. Książka poruszyła mnie do łez, słyszałam o ekranizacji, na pewno wybierzemy się na to z klasą, jeśli nie wypali, pójdę sama. Chyba jedyna lektura, ktrórą szczerze uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Książka jest jak najbardziej piękna, wzrusza i uczy. A co do filmu to nie jestem pewna czy obejrzę, prawdopodobnie zostanę przy tym co mi dała książka :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Książkę tę czytałam bardzo dawno temu, już z 10 lat będzie i wywarła ona na mnie spore wrażenie. Dobrze, że dzisiejsza młodzież do niej sięga i również jest pod wrażeniem. Co do ekranizacji, ciekawe jak reżyser opowie nam historie Zośki, Alka i Rudego... Mojemu mężczyźnie już oznajmiłam, że idziemy do kina na premierę.

    OdpowiedzUsuń
  55. Do tej pory pamiętam Kamienie na szaniec - nie przepadałam za książką, nawet jej nie przeczytałam, ale uważałam na zajęciach. To była dla mnie jedna z najgorszych książek w gimnazjum - przy starym człowieku i morzu.

    OdpowiedzUsuń
  56. Nie słyszałam o ekranizacji tej książki. My przerabialiśmy ją rok temu i nie dałam rady jej przeczytać, niestety. Ale i tak będę musiała przeczytać przed egzaminem gimnazjalnym, a na film na pewno się wybiorę, bo zwiastun mnie zaciekawił.
    Pozdrawiam cieplutko, Ola
    juust-smile.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  57. Nie czytałam. :o Ja też obserwuję ;)
    Claudia-dussia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  58. W marcu prawdopodobnie ma się pojawić ekranizacja. Czytałam ją rok temu i jestem nadal zakochana w tej książce. Każdy polak powinien ją przeczytać.
    http://mondemagiquee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  59. Ja w ogóle pierwszy raz słyszę o tej książce :O Nie lubię szkolnych lektur, szczególnie w takim rodzaju :/

    amcia-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  60. Ja powoli muszę się zabierać za czytanie tej książki ;-)
    zwyczajna14-latka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  61. Książka była ciekawa, więc film też bym z chęcią obejrzała.

    OdpowiedzUsuń
  62. Uważam, że ta historia jest piękna. Męska przyjaźń często wydaje mi się bardziej prawdziwa, niż kobieca.
    Z niecierpliwością wyczekuję filmu.

    OdpowiedzUsuń

Cześć blogerko! ♥

Nie wstawiaj linku w komentarzu,
za każdy odwdzięczam się dobrowolnie.

Podoba Ci się blog? Zaobserwuj. Nic na siłę.

Nie używaj wulgaryzmów.
Takie komentarze nie będą publikowane.