player playlist ~ Gdyby jutra nie było: Co przyniesie '14...

18 stycznia 2014

Co przyniesie '14...

Dopiero połowa stycznia za nami, a ja już czuję kontrast pomiędzy 2014, a rokiem 2013. Poprzedni był u mnie miesiącami największych przemyśleń jednak czuję, że na tym się nie skończy. Z każdym dniem znajdując odpowiedzi, rodzi mi się więcej pytań. Im głębiej doszukuję się sensu w każdym calu, tym gorsze rzeczy zaczynam dostrzegać. By "przeżyć", trzeba żyć konwencjonalnie i ta wizja mnie przeraża. Dosadnie zrozumiałam sens oklepanych słów, które przelatywały przez moje uszy całe życie. Będzie lepiej... Choć mam za sobą 15 lat, najbardziej dotknął mnie upływający czas. Stojąc przed lustrem nie poznaję samej siebie. Idę przez życie z myślą, że niczego w nim nie żałuję. Wszystkie wydarzenia, ludzie których poznałam oraz rzeczy które się dzieją, są przerażająco dziwnie do siebie dopasowane. Jakby to już się stało lub działało według planu. Sama jeszcze nie wiem, jak bardzo każdym dniem pracuję na samą siebie. Brak mi już sił na zdobycie odnalezionego celu.

Ostatnimi dniami nic się nie działo. Wraz z powrotem do szkoły, wieczory spędzam z nosem w książkach. Pracuję nad ocenami, ale wciąż nie wiem dla jakiej przyszłej szkoły. Pracuję nad osiągnięciami z angielskiego, niemieckiego i matematyki. Zależy mi głównie na poznaniu tych dziedzin, w drugiej kolejności na zdobyciu dobrych ocen. 
Mimo, że zdecydowana większość postu była o innej tematyce, chciałabym zapytać się Was o wyborze jakich profili szkół na dzień dzisiejszy myślicie; szkoły po gimnazjalne, studia itd.?

90 komentarzy:

  1. Mam tak samo jak ty. Ale wierze ze w tym roku wszystko sie ulozy.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze powiedziawszy to nie pora na porównywanie, ponieważ 2014 dopiero się rozpoczął. Co do wyboru szkoły wszyscy dookoła wmawiają mi: "masz czas". Ja jednak mam już plany. Z pewnością liceum. Waham się pomiędzy dwoma kierunkami: dziennikarstwo czy profil humanistyczny. Czas pokaże :) Mam nadzieję, że dokonam dobrego wyboru i tobie również życzę tego samego!

    Pozdrawiam serdecznie,
    orasey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Też mam tak jak tu ! Mam nadzieję, ze teraz będzie lepiej ! :**

    Pozdrawiam Nika ^.^ !
    niikablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Już niedługo trzeba podjąć ostateczną decyzję co do szkoły,niby jeszcze dużo czasu
    a zleci niepostrzeżenie.Coraz częściej myślę o dziennikarstwie ale zanim wybiorę
    to w głowie będę miała jeszcze milion innych pomysłów.

    Pozdrawiam : )
    http://o-justbreathe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. fajnie czyta się Twoje posty ;) Fajnie piszesz :)
    ponownie zapraszam do mnie : dirtyhicky.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. też mam nadzieję,że 2014 rok będzie lepszy! ja chodzę do gimnazjum i na chwilę obecną nie wiem do jakiej szkole chciałabym potem iść :)

    http://oleksandra-official.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post, taki inny. Już chyba wszystkim zaczyna nudzić się pisanina typu :"Dzisiaj na śniadanie miałam...". Mam nadzieję, że 2014 będzie dla ciebie dobrym rokiem i znajdziesz odpowiedzi na własne pytania ;)
    http://my-dreams-my-words.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja dopiero zaczęłam gimnazjum,więc jeszcze nie wiem do jakiej szkoły chcę iść :))

    OdpowiedzUsuń
  9. zaczęłam dopiero gimnazjum więc jeszcze nie myślę co dalej ale powoli powinnam :)

    linijkala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajnie tutaj u Ciebie, będę bywać częściej! :) Obserwujemy?
    Życzę udanego, ciepłego wieczoru!
    Buziaki, Michalina.
    www.soinspiring.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja kończę LO o profilu mat-fiz i gdybym mogła to bym chyba wybrała technikum. Po liceum nic nie mam, więc studia są koniecznością. Po studiach... hmm wszyscy dobrze wiemy jak jest w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny blog :)

    Zapraszam do siebie -----> http://sialalala96.blogspot.com/
    Bardzo proszę o poklikanie w linki i banery. Właśnie staram się o współpracę, na której mi bardzo zależy.
    Każda pomoc się liczy :) Będę Ci niezmiernie wdzięczna. Może wzajemna obserwacja ? Jeśli tak daj znać u mnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja póki co jestem w 2 klasie technikum i nie mam pojęcia czy pójdę dalej czy po prosu poszukam pracy..

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja też nie miałam pojęcia co robić po gimnazjum, jaką szkołę wybrać... W moim mieście są jednak trzy szkoły średnie: jedna, do której nie chodzą jakoś super zdolni uczniowie (chodzi o naukę, nic więcej); druga - przepiękny budynek, ale nastawiona raczej na przedmioty techniczne; trzecia - typowe liceum, które "śmierdzi mózgiem". Wybrałam drugą, bo nie chciałam się widzieć z osobami, z którymi bym chodziła do klasy w szkole trzeciej. A co do profilu... Odrzuciłam technika, bo wtedy jeszcze chciałam iść na studia, a technikum jednak nie daje takiego przygotowania. Poza tym wybrałam klasę z przedmiotami, które najlepiej mi idą (mat-inf). Teraz jestem w ostatniej klasie - maturalnej (idę jeszcze starym programem) i nie mam pojęcia co robić dalej.
    Dlatego nie stresuj się co po szkole średniej, tylko skup na tym, co kochasz robić. Ogromnie podoba mi się twoje racjonalne podejście do rzeczywistości. Byłam pod wrażeniem czytając post, bo masz dopiero (lub aż) 15 lat. Wracając... Skup się na rozwijaniu pasji - jak nie masz, to popróbuj różnych rzeczy, a nóż coś ci się spodoba i na tym się skupiaj, bo im stajesz się starsza, tym bardziej potrzebujesz takiej odskoczni. Na razie nie martw się studiami to przyjdzie z czasem a nawet jeśli nie, to teraźniejsze zamartwianie nic ci nie da.

    OdpowiedzUsuń
  15. ja myślę o szkole językowej w Krakowie ( VI Lo ).. ale jeszcze 1,5 roku przede mną ;) a później też myślałam o prawie ;)

    mój blog -> KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo podobnie do mnie.. :o Też myślałam o szkole językowej w Krakowie, a dalej być może o prawie.

      Usuń
  16. Jestem w 3. klasie gim i chyba pójdę do LO.. ale sama nie wiem.

    Czasami lepiej nie myśleć za dużo, zająć się czymś i zapomnieć.

    http://liveofsmile.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny blog! :)
    Obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawy ten twój blog dlatego zagoszczę tutaj dłużej:)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. No cóż, wiadomo, wybór szkoły jest bardzo trudny, na szczęście jeszcze troszkę czasu zostało.
    U mnie też ostatnio nawał nauki:( Dobrze, że niedługo ferie ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Trzymam za Ciebie kciuki! Mam nadzieje, ze dokonasz dobrego wyboru :)

    OdpowiedzUsuń
  21. chciałabym aby ten rok był lepszy:) jestem w 2 technikum i jeszcze jakoś się nie zastanowiałam co dalej:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja też już czuję różnicę między rokami :)

    OdpowiedzUsuń
  23. ja o wyborze szkoły zdecydowałam w ostatniej chwili, do ostatniego momentu nie wiedziałam na co mam sie zdecydować, ale jednak wybrałam geogrficzno-językowy :))
    ♥blog-klik!♥

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja też muszę wybrać szkołę, ale niestety nie mam pojęcia jaką ;/

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja mam już wybór szkoły za sobą, teraz niedlugo wprawdzie sprawa studiów, ale narazie o tym jako tako nie myślę...

    www.rosee-hirst.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. świetny post ;>

    Zapraszam: http://szarokolorowa1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Będzie dobrze ; ) Dobry pomysł na post : ) Śliczny blog ♥ Zapraszam do siebie : http://spelniaj-swoje-marzenia.blogspot.com/ Obserwuję : * Pozdrawiam Serdecznie : )

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja na razie o studiach nie myślę :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja myślałem, żeby po gimnazjum pójść do szkoły o profilu fotograficznym, ale nie ma w okolicy takiego profilu, tylko fototechnik, ale to całkiem co innego od fotografa. :/
    Również obserwuję.

    hubsooo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. ja muszę zacząć myśleć o studniach ;o
    ♥ blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  31. Powodzenia w wyborze szkoły.
    Ja przed lustrem widzę zupełnie zagubioną dziewczynę, która wiele by zmieniła.. chciałabym by było inaczej, ale może to się musi ustatkować, a może tak już mam :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Amazing post <3

    Kiss, Nati
    http://iampoliticallycorrect.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja jestem w drugiej klasie gim. i też już myśle nad szkołą do której pujd dalej. Życzę ci obyś wybrała jak najleszą, żebyś nie żałowała potem tej decyzji: )

    OdpowiedzUsuń
  34. Jestem dopiero w drugiej klasie, ale już się zastanawiam gdzie pójść po gimnazjum. I wciąż nie mogę nic wymyślić! ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja jestem w III gim. i nie mam pojęcia gdzie dalej iść, mam taki mętlik w głowie.. boję się,że każdy mój wybur będzie zły,że sobie nie poradzę w szkole..
    Bardzo fajnie prowadzisz bloga, obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  36. ja na razie jestem w drugiej liceum o studiach pomyślę w trzeciej klasie.:) <3

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja uczeszczam do 1lo na profil bio-chemiczny, przez przypadek tam wyladowalam i zostalam skazana na poznawanie przedmiotów których nie lubie...gdybym miała jeszcze raz wybierac poszlabym do technikum turystycznego, poniewaz zawsze chcialam podrózowac, oprowadzac, orgaznizowac rozne rzeczy, albo poszlabym do liceum zwiazanego z geografia. Ale po pol roku nauki w liceum stwierdzam ze wiekszosc ludzi jest zadowolona po technikum, wiec ja odradzam liceum Tobie, obys nie zalowala :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Hej, Zaczynam od nowa pisać bloga i myślę, że Ci się spodoba! Gdybyś miała wolny czas mogłabyś wpaść choć na minutkę i może skomentować? Chciałabym odzyskać dawnych czytelników i obserwatorów. Było by mi miło i z góry dziękuję. Adres bloga to http://jaykenjay.blogspot.com/. Przepraszam za spam <3 I love u <3

    OdpowiedzUsuń
  39. Takie decyzje są trudne, mnie też to akurat czeka... Jednak planuję iść na biol-chem-ang lub mat, ale zależy to od tego, ile punktów uzbieram do rekrutacji:) Dziękuję za odwiedziny i zapraszam. http://przestrzenni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  40. Ja też jestem przerażona, jak ten czas szybko leci :(
    Zawsze chciałam iść dalej w kierunku przedmiotów humanistycznych, bo w nich się czuję najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  41. ja pamiętam, jak byłam mała (miałam 7, może 8 lat) zawsze chciałam mieć 15 lat. czekałam na ten moment, myślałam sobie "będę mogłą się malować, sama kupować sobie ubrania, wychodzić na miasto sama" teraz mam 15 lat. mogę się malować, wychodzić... i myślę sobie "chciałabym mieć 7, 8 lat" to przykre c:
    +spełniłabyś moje marzenie gdybyś kilknęła w link na samym dole, będzie wspaniale i dziękuję :)
    uszatkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. jak dla mnie ten rok niezbyt dobrze się zaczął, mam nadzieję, że wszystko zmieni bieg o 180 stopni i się ułoży wszystko na dobry tor ;)
    ja aktualnie myśle nad tym jakie przedmioty będę na maturze zdawać, chcociaż jestem 1 w LO, to muszę wypełnić deklaracje taką o przedmiotach już :/

    http://oo-mini-kaa.blogspot.com/
    +świetny blog, obserwuję :*

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja także coraz to więcej czasu poświęcam na refleksję i przemyślenia na tematy egzystencjalne. To przemijanie jest najgorsze. Nic, co było już więcej nie powróci. Żadna piękna chwila nie będzie trwać dłużej, ponieważ czas ma ograniczone 'pole działania' i obraca się wciąż w tym samym tempie bez nawet chwili wytchnienia na złapanie przez nas oddechu. Jeśli chodzi o wybór kolejnych szkół to w sumie w mojej głowie naradza się ogrom planów. Wielkich planów, którym nawet nie wiem czy podołam. Najgorsze jest, że wokół wszyscy namawiają mnie do ogromu przeróżnych rzeczy, które niekoniecznie mi się podobają. W życiu chciałabym robić coś co kocham i połączyć swoją pracę z moimi pasjami, które wzbudzają lekkie hm... niezadowolenie i niedowierzanie w oczach mojej rodziny? Tak, to chyba dobre określenie. Chciałabym, jednak robić w przyszłości coś, co kocham i nie kierować się przy tym zdaniem innych. Jak wyjdzie to zobaczymy. W każdym razie żyje się raz, a w życiu każdy powinien podążać do tego, aby być po prostu szczęśliwym.
    Pozdrawiam serdecznie
    http://yudemere.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. Wybór szkoły poważna sprawa ja stawiam na szkołę która będzie rozwijać moje zainteresowania czyli poprostu technikum o profilu turystycznym lub LO klasa europejsko-językowa. Tobie też radzę postawić na to co lubisz robić żebyś mogła to rozwijać :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Ah sama się zastanawiam :) Byle by był lepszy niż 13 :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ♥

    OdpowiedzUsuń
  46. ja też nie wiem do jakiej szkoły pójdę ;)

    OdpowiedzUsuń
  47. ja jestem w technikum hotelarskim :)
    a nowy rok przyniósł mi trochę dobrego humoru i nastroju :)

    OdpowiedzUsuń
  48. świetny blog :) obserwuję!
    ja uczę się w technikum spedycyjnym, w tym roku zdaję maturę i planuję studiować prawo :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Ja w przyszłości, baardzo chciałabym pójść do liceum o profilu językowym- duużo hiszpańskiego, włoskiego, angielskiego- to jest to ! Uwielbiam się uczyć języków obcych, dlatego na pewno z przyjemnością do takiej szkoły wybierałabym się codziennie:)

    Dziękuję za komentarz u mnie,
    pozdrawiam
    ALLY
    ally-alia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Nice post :D

    http://thefashionshadowbygiulia.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
  51. uczę się w liceum plastycznym i jestem bardzo zadowolona;)
    zapraszam do mnie i do obserwacji jesli ci się spodoba;)
    www.redlips-evelinafashion.blogspot.com
    pozdrawiam;*

    OdpowiedzUsuń
  52. Jeśli chodzi o mnie, myślę nad liceum :) W pierwszej kolejności o profilu biologiczno-chemicznym, medycznym, akademickim, medialnym albo prawniczym.

    http://fotografiamojapasjaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  53. Czas pokaże. Fajnie piszesz. Świetny post.

    OdpowiedzUsuń
  54. Masz racje że wszystko dzieje się według ustalonego planu, Boskiego planu, jednak nie jest on tak sztywny jak myślisz to ty podejmujże decyzje w swoim życiu i ty decydujesz jaka chcesz być. Sama się kształtujesz.
    Ja obecnie myślę nad studiami i choć mam górnolotne plany i tak pójdę tam gdzie się dostane innego wyboru nie mam.
    A ty idź w kierunku który cię interesuje. W stronę czegoś co sprawia ci przyjemność i co z chęcią zgłębiasz. Dziedzinę nad którą mogła byś przesiadywać po nocach, a jak nie wiesz co to jest to próbuj wszystkiego.
    Wiem że szkolę wybierasz w tym roku, więc celuj jak najwyżej po tym jak cię przyjmą masz jeszcze rok na zastanowienie się (klasa pseudo ogólna- mało wyspecjalizowana więc jak zmienisz profil to nie będziesz miała zbyt wiele do nadrabiania) bo zawsze możesz się przenieść.

    OdpowiedzUsuń
  55. ja tam juz jestem w liceum wojskowym, a o studiach nie marzę bo na nie nie idę : >.

    OdpowiedzUsuń
  56. Ja poszłam do klasy o profilu polski-biologia, na maturze zdawałam historię, zaczęłam studia prawnicze ale nie czułam tego kierunku, przynajmniej nie przekonywał mnie sposób w jaki prowadzone są zajęcia, sama sucha teoria. W tej chwili studiuję Finanse i Rachunkowość i czuję się spełniona, bo tu też pojawia się prawo, ale bardzo praktyczne. Myślę, że musisz wybrać coś co Cię interesuje, choć mało kto w lo wybiera profil który odpowiada późniejszej pracy czy studiom.

    OdpowiedzUsuń
  57. Dzięki za komentarz ;)
    Ja myślę nad wyborem liceum. Strasznie się boję, że źle wybiorę.. :/

    http://mademoisellejuliet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  58. obecnie jestem na profilu humanistyczno-społecznym w liceum, ale przyszłość wiążę z językiem angielskim, nie wiem jeszcze co dokładnie.
    ★ blog

    OdpowiedzUsuń
  59. Wszyscy mamy podobne przemyślenia ;)
    http://definition-of-dreams.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  60. Ciekawy post, świetnie napisany :)

    OdpowiedzUsuń
  61. Ja myślę nad technikum hotelarskim, ale wiem, że trzeba mieć dobre oceny, żeby się dostać, a ja takich niestety nie mam i muszę postarać się w tym półroczu, choć wiem, że ocknęłam się zbyt późno ;c
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  62. świetny post ! ja obecnie dokończam przerwane liceum ale wiem że potem idę na kursy a z czasem na studia gdy córka dorośnie.

    OdpowiedzUsuń
  63. Też miałam problem z wyborem szkoły, do której pójść. Codziennie zmieniałam zdanie.
    Teraz jestem w I klasie LO o profilu z rozszerzonymi: WOS, geografia, angielski.
    Zastanawiałam się nad studiami i jeżeli miałabym wybierać teraz byłoby to Prawo. No, ale czas pokaże :)

    Powodzenia w wyborze ;)

    OdpowiedzUsuń
  64. Ja idę na hotelarstwo i chcę wyjechać do Anglii pracować :)

    OdpowiedzUsuń
  65. Świetny post i cały blog! :D

    Zapraszam do komentowania, obserwowania za obserwacje i lajkowania mojego fotograficznego bloga
    http://ugphoto.blogspot.com/
    https://www.facebook.com/UndergroundPhotography1

    OdpowiedzUsuń
  66. Też czuję dużą różnicę pomiędzy 13, a 14. :) Co do szkoły - ja idę do klasy o profilu biologiczno chemicznym, z rozszerzonym angielskim. :)

    OdpowiedzUsuń
  67. Ja nie mam jeszcze pojęcia do jakiej szkoły chcę iść, ale mam jeszcze trochę czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  68. Ja też staram się żyć nie żałując niczego :)

    OdpowiedzUsuń
  69. mam nadzieję,że 2014 będzie lepszy :)

    linijkala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  70. Życzę CI aby był lepszy! C:

    http://unnormall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  71. nic nie dzieje się bez powodu, ja też mam wrażenie jakby wszystko było z góry zaplanowane;D

    OdpowiedzUsuń
  72. Nice blog!


    http://kissthestarsblog.blogspot.ro/

    OdpowiedzUsuń
  73. Powodzenia z angielskim, niemieckim i matematyką! :) Mam nadzieję, że niedługo dowiesz się do jakiej chcesz iść szkoły ;)

    OdpowiedzUsuń
  74. Ja mam nadzieję,że ten będzie lepszy! :)

    http://zuziaela.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  75. oby był lepszym rokiem niż jego poprzednicy :D
    ♥blog-klik!♥

    OdpowiedzUsuń
  76. Cóż ja po gimnazjum poszłam do technikum ekonomicznego i znając życie teraz mieniłabym to na coś innego- wybór po prostu trzeba porzadnie przemyśleć by potem nie żałować :D

    OdpowiedzUsuń
  77. Teraz będziesz szła do liceum ? :) Mogę coś poradzić, koleżanki w różnych szkołach, sama jestem teraz w pierwszej klasie liceum, więc jak masz ochotę - pisz ! :) Osobiście polecam x lo, pewnie dlatego, że sama do niego chodzę :D

    OdpowiedzUsuń
  78. genialny post!

    Obserwujemy?
    http://jaykenjay.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  79. Technikum hotelarskie lub turystyczne, a potem studia pedagogiczne :)

    OdpowiedzUsuń
  80. Też czasami siebie nie poznaję, ale trzeba żyć pełnią życia ! Z uśmiechem na twarzy - to przede wszystkim ♥
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  81. Ale to głębokie ! *.* Mój 13' był bardzo szalony i dziwny. Tylko wspominać...
    Poklikasz w baner Rosegal? To dla mnie baaardzo ważne :>
    mylifeasania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  82. OBY BYŁ LEPSZY :)

    życzę miłego wieczorku, oraz zapraszam również na mojego bloga :)

    www.nataliamajmonroe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Cześć blogerko! ♥

Nie wstawiaj linku w komentarzu,
za każdy odwdzięczam się dobrowolnie.

Podoba Ci się blog? Zaobserwuj. Nic na siłę.

Nie używaj wulgaryzmów.
Takie komentarze nie będą publikowane.