player playlist ~ Gdyby jutra nie było: Bollywood

16 lutego 2013

Bollywood

Z czym Wam się kojarzy tytuł postu? Z nieudaną nazwą "Hollywood" czy może poprawnie, z indyjską kulturą filmową? Od dziecka pasjonowały mnie Indie. Ich tradycje i obyczaje. Zawsze pragnęłam zobaczyć ten kraj z bliska. Kto wie, kto wie.. Jednak do tej pory muszę nacieszyć się ich filmami, które mimo wszystko zamazują realny obraz biedy w Indiach. Większość ludzi indyjskie filmy kojarzy z "dziećmi biegającymi na polanie". Nie wiem skąd to skojarzenie, bo odkąd oglądam te filmy, jeszcze takiej sceny nie widziałam. To nowocześnie nagrane produkcje, które cechują się swoim długim czasem, średnio jeden film trwa 3 godziny, a nawet i dłużej. Jest w nich też muzyka, jednak nie stanowi ona tak licznej części filmu, jak dużo osób sądzi, poza tym jest według mnie przyjemna dla ucha, ale to kwestia gustu. A! I byłabym zapomniała. Ciekawe w nich jest to, że w największej ilości z nich grają Ci sami aktorzy. Sądzę, że to czyni je jeszcze bardziej atrakcyjnymi. Dziś Was spróbuję odrobinę zachęcić do obejrzenia choćby jednego filmu, ze wspaniałej kolekcji Bollywoodu.
Dobierz film, według własnego charakteru! Zastanów się, jakie filmy lubisz..

Życiowe
Zawsze i wszędzie, takim osobom polecę film "Nigdy nie mów żegnaj". Ten film jest idealny dla osób, które kochają życiową filozofię. Cytaty, które w tym filmie padają, są wręcz.. nie do opisania. Owacje na stojąco, dla scenarzysty! Historia miłości, która bardzo dużo poświęciła.. nawet własne szczęście, ponieważ jedyną przeszkodą w ich miłości są ich.. małżeństwa i strach, przed porzuceniem bliskich. Warto dodać, że film jest na faktach.

Z humorem i płaczem
Ten film nosi moje życiowe motto w tytule, czyli "Gdyby jutra nie było". Ciężko mi było dobrać, do jakiego typu ten film się zalicza. Główną postacią tego filmu jest Naina, zgorzkniała studentka, mieszkająca w samym centrum Nowego Yorku, mająca u boku jedynego przyjaciela. Jednak w jej życie niebawem wkracza niepoprawny optymista, Aman (jego postać tutaj, jest czysto złota). Wkrótce jednak okazuje się, że ukrywa on szokujący sekret.. - Szkoda, że jest tak słaby zwiastun.. Zupełnie nie pokazuje rewelacji tego filmu.

Akcja
Wiemy już, że filmy Bollywood to miłość, ale nie zapominajmy, że nie tylko ten motyw tam występuje! Niektóre mają też wątki "z pazurem". Dla fanów takiego kina akcji śmiało polecam "Jestem przy Tobie". Fabuła oryginalna, ze szczegółami opowiadać nie będę:) Historia opowiada o.. majorze Ram'ie. Najprzystojniejszym i najlepiej wyszkolonym oficerem armii indyjskiej. Dostaje on prywatne zlecenie ochrony córki generała, która narażona jest na ataki terrorystyczne. Udaje się on więc do colleg'u podając się za ucznia, który wiele lat temu musiał przerwać naukę. Każda sekunda filmu dobrze wykorzystana! Warto zobaczyć! PS: Z tego typu również mogę polecić film "Don".

I trafiliśmy do końca! Propozycji może i jest jak na razie niewiele, jednak nie chciałam Wam rozciągać niekończącej się listy. Dopiero pod koniec zauważyłam, że w każdym z tych filmów gra mój ulubiony aktor, Shah Rukh Khan. Nie skromnie mówiąc, jeden z najlepszych aktorów w Indiach i nie tylko według mnie.. najprzystojniejszych:) A może jest ktoś, kto czyta właśnie ten post i również śledzi kino Bollywood? Chętnie się z tą osobą poznam, heh:)

112 komentarzy:

  1. Bardzo pięknie piszesz.Może kiedyś obejrzę ten pierwszy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie oglądałam jeszcze żadnego z tych filmów ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. wydaje mi się że "nigdy nie mów żegnaj" oglądałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ten film byl cudowny mimo ze pierwsze 30 min to tak nudne ze ja niemoge...
    kazdy film z shah rukh khanem jest mega!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie oglądałam takich filmów, ale widziałam urywki, podoba mi się taniec i stroje ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. W całym swoim krótkim życiu oglądałam tylko raz tego typu gatunek filmu :)

    Pozdrawiam Zakręcona Gabi.
    Zapraszam do siebie w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń
  7. oglądałam już "Gdyby jutra nie było"- świetny film ;>

    OdpowiedzUsuń
  8. 'Nigdy nie mów żegnaj' wydaje się interesujący. Koniecznie muszę go obejrzeć! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ciekawy blog, zapraszam do mnie na bloga ( Agatuszkaa.blogspot.com) oraz do obserwacji - ja już to zrobiłam, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja oglądałam tylko " czasem słońce , czasem deszcz " i mi się nawet podobało ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nie oglądam i w sumie chyba nigdy nie oglądałam żadnego z bollywodzkich produkcji. :D Więc nie mam ogólnie zdania. :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Oglądałam sporo Bollywoodzkich produkcji;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja uwielbiam takie filmy ;D
    Większość z tym (Shah Rukh Khan) aktorem oglądałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. niektóre filmy bollywood są fajne ale niektóre to takie "flaki z olejem" :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Post uderzająco podobny do mojego, tylko bez rankingu.
    Wątpię bym kiedykolwiek skusiła się na bollywoodzkie filmy.. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Oglądałam 'Nigdy nie mów żegnaj', 'Gdyby jutra nie było', 'Czasem słońce czasem deszcz' i kilka innych :D ale strasznie to długie jest :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Oglądałam kilka filmów bollywood i są naprawdę świetne. Z pewnością skorzystam i obejrzę polecone przez Ciebie filmy. Bollywood okraszone jest zawsze świetną muzyką i tańcem,choć faktycznie nie do końca jest to motyw przewodni. Będąc na wycieczce w Londynie mieszkałam u rodziny,pochodzącej z Indii, ich kultura jest świetna, chętnie zagłębie się w nią jeszcze bardziej :D

    OdpowiedzUsuń
  18. oglądałam Czasem słońce czasem deszcz :) fajne ale długie c;

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeszcze nie oglądałam żadnego z tych filmów ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja raz kiedyś oglądałam "Czasem słońce, czasem deszcz". Wtedy to Bollywood mnie zachwyciło, i obiecałam sobie że kiedyś jeszcze do tego wrócę. Niestety nie ma jak, bo ciagły brak czasu i dotępu do komputera to spora przeszkoda. Z opisanych filmów najbardiej spodobał mi się "Jestem przy Tobie", może kiedyś się skuszę.
    Tak na marginesie- świetny post, bardzo interesujący. Zazdroszczę tylu ciekawych pomysłów na posty, może mi coś podpowiesz? :)

    OdpowiedzUsuń
  21. lubię takie filmy , dawno ich nie oglądałam ; p

    OdpowiedzUsuń
  22. Filmów nie oglądałam, ale w wolnej chwili chyba się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. uwielbiam bollywoodzkie filmy ! Njalepszy moim zdaniem to "czasem słońce ,czasem deszcz" oglądałam go chyba z milion razy ;D

    OdpowiedzUsuń
  24. Kiedys mialam welka faze na filmy Bollywood! :) Obejrzalam ich naprawde bardzo duzo ale potem jakos mi przeszlo ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja uwielbiam te filmy jak byłam młodsza to oglądałam chyba codziennie. :)
    Mój ulubiony to Gdyby jutra nie było, Czasem słońce czasem deszcz.

    miiikusia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. raz ogladalam jeden nie pamietam jaki ale bardzo dlugi i nie wytrzymalam do konca ;) zapraszamy do nas ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Lubię! Też mam ochotę kiedyś pojechać do Indii. "Gdby jutra nie było", "Don", "serce ze złota", "Czasem słońce czasem deszcz" czy "Nigdy nie mów żegnaj" to tylko część tytułów jakie obejrzałem. Muzyka również mi się podoba. Jest fajnym elemętem tego kina. Najbardziej chyba lubię wracać do "Salaam namaste" i "Gdyby jutra nie było". Zarówno dzięki fabule jak i aktorce, która w nich gra.

    OdpowiedzUsuń
  28. ja niestety nie przepadam za takimi typami filmów :(
    ale cudownie napisałaś ten post :)
    świetny wygląd bloga!:)
    bardzo było by mi miło gdybyś dodała mnie do obserwowaanych<3

    OdpowiedzUsuń
  29. Oj tylko i wyłącznie z kulturą filmową, którą uwielbiam, a ten film; ,,Gdyby jutra nie było" - to już szczególnie, jest chyba najpiękniejszą historią miłosną jaką stworzyli, na dodatek z moim ulubionym aktorem:) Shah Rukh Khan - oj zgadzam się z Tobą jest świetny jako aktor i przystojny :p
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. ona nam je dała ;) ale nikt nie powiedział, że musimy je jeść:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Kocham filmy boliwood tylko szkoda, że są takie długie, jakie jeszczcze polecasz z tych "życiowe'?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *Bollywod:)

      Dobry jest też film "Salaam Namaste", w Polsce częściej kojarzony z tytułu "Trudna droga do miłości".
      Też bardzo dobry film, choć trochę zagmatwany. Para poznaje się, dzięki stacji radiowej bohaterki, w której Nick miał wystąpić w wywiadzie. Jednak spóźnia się już pierwszego dnia, czego nienawidzi Ambar. Spotykają się prywatnie raz jeszcze, jednak nie wiedzą, że są tymi samymi osobami. Zakochują się w sobie i postanawiają razem zamieszkać. Wszystko jest kolorowe, do czasu gdy Ambar zachodzi w ciążę...

      Usuń
  32. Ja nie przepadam za Bollywood, próbowałam kiedyś oglądać ten pierwszy film, ale niezbyt mi się spodobał. Rzecz gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. nie przepadam za Bollywoodem;p

    OdpowiedzUsuń
  34. z tym aktorem polecam film "Czasem słońce , czasem deszcz" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taak, najpopularniejszy film indyjskiej produkcji. Sporo osób go widziało, naprawdę dobry:)

      Usuń
  35. Bollywood niektóre filmy fajne niektóre nie ale i tak lubię.
    Ładny blog. Obserwuję i zapraszam do siebie dadzia-aaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. ja nigdy nie byłam fanką Bollywood ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  38. Nigdy nie oglądałam,jednak indyjska kultura mnie interesuje od jakiegoś czasu.

    Zapraszam
    http://antykompleks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. Oglądałam wszystkie z wymienionych + kilka innych, ale tylko z tego względu, ze moja mama je uwielbia, sama nie lubię i na pewno żadnego więcej nie zniosę ;p

    OdpowiedzUsuń
  40. Oglądałam "Nigdy nie mów zegnaj",bardzo mi się ten fil podobał i chętnie obejrzę go ponownie.

    OdpowiedzUsuń
  41. Mi sie Bollywood kojarzy jedynie z "Dziewczyny Cheetah" :D

    Zapraszam na REKRUTACJĘ: http://teenagers-troubles.blogspot.com/2013/02/reaktywacja-bloga.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  42. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  43. Chętnie obejrzę ! :)
    Zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  44. Muszę koniecznie obejrzeć "Nigdy nie mów żegnaj" :))

    OdpowiedzUsuń
  45. Świetny blog :)

    Obserwuję :D

    OdpowiedzUsuń
  46. Odpowiedzi
    1. hahaha jej chyba chodziło o Dawida, ale najwidoczniej nie czyta uważnie ;)

      Usuń
    2. Wiedziałam, że coś w ten deser. Nie mam pamięci do imion:)

      Usuń
  47. Do pierwszego zachęciłaś najbardziej, lubię takie klimaty :) Cytaty i myśli.

    OdpowiedzUsuń
  48. Oglądałam w zeszłym roku 'Gdyby jutra...', piękny film :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Ciekawe filmy :)
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  50. obejrzę z chęcią <3
    obserwuję i liczę na wzajemnosć
    marta51.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  51. kiedyś miałam manię i mogłam oglądać te filmy codziennie :D
    Wkrótce potem zapisałam się na lekcje tańca bollywood... ;)

    OdpowiedzUsuń
  52. w bollywood te wszystkie kobiety sa takie piekne <3 mozna ogladac i ogladac :)

    OdpowiedzUsuń
  53. nie przepadam za Bollywood :P

    OdpowiedzUsuń
  54. Nie oglądałam chyba żadnego

    OdpowiedzUsuń
  55. Ja akurat Bollywood lubię. Może dlatego, że piosenki, tańce. W sumie te wątki miłosne są mi bliskie. Niestety taka ma natura. Ja najbardziej pochwalam 'Czasem słońce, czasem deszcz'.

    OdpowiedzUsuń
  56. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  57. Niestety nie oglądałam żadnego z tych filmów. :)

    Nie, nie. Ja jestem w Ustroniu w górach. ;)

    OdpowiedzUsuń
  58. oglądałam już parę takich filmów, ale przyznam się szczerze, że nie pamiętam ani jednego tytułu ;)
    mimo wszystko mi się podobały
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  59. Nie oglądałam żadnego z tych , ale myślę że oglądne ; ) Zapraszam na bloga mojej KOLEŻANKI i zachęcam do zaobserwowania ; http://yourtime-jess.blogspot.com // Mam nadzieję że wpadniesz ; )

    OdpowiedzUsuń
  60. ale masz fajny wygląd bloga <3

    OdpowiedzUsuń
  61. super blog , ciekawe notki z tego co widzę *.*
    będę tu często wpadać podoba mi się ! ♥
    wpadniesz do mnie ? zależy mi ;c
    lovelooksky.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  62. Mnie tak nie nie pasjonuje Bollywood jak Ciebie ;) Zdecydowanie wolę te hollywoodzkie ekranizacje.

    OdpowiedzUsuń
  63. oglądałam, zabawnie tańczą ^^
    przez html ^^

    OdpowiedzUsuń
  64. czemu usuwasz komentarze?? -.- chyba każdy ma prawo wyrazić swoją opinię -.-

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wyraziłe/aś swoją opinię, którą przeczytałam:) Coś jeszcze?

      Usuń
  65. Jako pierwszy film bollywood (może nie jest to 100% bollywood) zobaczyłam "Dumę i Uprzedzenie" i zakochałam się w Indiach.
    A.

    OdpowiedzUsuń
  66. Zaintrygowałaś mnie(w najpozywtywniejszym tego słowa znaczeniu) tym nietypowym swoim upodobaniem, przyznam że nie spotkałam jeszcze młodych ludzi których pasjonowałyby indyjskie produkcje! Sama osobiście nic Bollwoodzkiego nie obejrzałam, ale w sumie czemu nie spróbować czegoś nowego!

    PS Tadeusz Różewicz "List do ludożerców"

    OdpowiedzUsuń
  67. Nie oglądałam żadnego chyba ;p

    OdpowiedzUsuń
  68. oglądnę chyba któryś C:

    zapraszam Cię na nowy post, http://nahustawcezycia.blogspot.com/. Prosiłaś o informowanie,i przepraszam za spam ;c

    OdpowiedzUsuń
  69. Boże... *.*
    Masz genialnego bloga!
    może pomożesz mi i mojej koleżance zdobyć pare wejść ? ;)
    oczywiście jeśli chesz :)

    nie-rezygnuj.blogspot.com

    PS: nie oglądałam ani jednego żdnego chyba :D

    OdpowiedzUsuń
  70. nie oglądałam żadnego z tych filmów ;)

    OdpowiedzUsuń
  71. Za mną niestety nigdy nie przemawiało Bollywood, niestety też się nigdy nie przekonałam, może za bardzo zazdroszczę im wszystkim umiejętności tanecznych, bo ja mam dwie lewe nogi ;( xD

    OdpowiedzUsuń
  72. Ja zawsze lubiłam Bollywood :)

    OdpowiedzUsuń
  73. Uwielbiam filmy Bollywood!Szczególnie "slumdog - milioner z ulicy" ;D

    obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  74. Nie oglądałam zadnego z powyższych filmów, ale może kiedyś obejrze! :D

    Obserwuję i liczę na rewanż :)
    http://fabrykazdjec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  75. ja znam bardzo duzo filmow hinduskich ,bo na takich sie wychowalam.
    A ja najbardziej lubie Kalhonaho ; )

    OdpowiedzUsuń
  76. Zwiastuny czesto maja to do siebie, ze nie oddaja tego, jaki film jest naprawde ;) Pozdrawiam i zapraszam do mnie jeśli masz ochotę ;)

    OdpowiedzUsuń
  77. Ja oglądałam kiedyś film Bollywoodzki pt."Czasem słońce, czasem deszcz" i bardzo mi się podobał :) Zawsze zazdrościłam im tych pięknych strojów - sari jeśli się nie mylę :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  78. nie lubie filmy tej kategorii :P

    OdpowiedzUsuń
  79. Ja lubię takie filmy.

    Haha też zauważyłam, że w prawie każdym jest ten aktor.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tych najpopularniejszych on jest:) Jednak to jest może 5% wszystkich filmów Bollywood:)

      Usuń
  80. ja jakoś nigdy nie przepadałam za filmami tego typu :)

    OdpowiedzUsuń
  81. Filmy z Bollywood mają bardzo pozytywny wydźwięk i zawsze poprawiają mi humor. Propagują najwyzsze wartości, takie jak rodzina, uczciwość, miłość. Moim zdaniem to dobra odskocznia od amerykańskiego kina.

    OdpowiedzUsuń
  82. Świetny post. Miła atmosfera na twoim blogu. Podoba mi się tutaj.
    Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga. Nowe zdjęcia.
    Jeśli spodobają Ci się moje zdjęcie polub mnie na fan page: https://www.facebook.com/pages/In-another-light/413836138693856
    Będę Ci ogromnie wdzięczna.

    Życzę miłego dnia. Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  83. Nie oglądałam jeszcze żadnego z tych filmów :)
    Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  84. Cześć, to nie spam tylko post informujący, a trafił do ciebie, ponieważ skomentowałaś naszego bloga : ) natolatekswiat.blogspot.com od niedawna jest http://insuperable-blog.blogspot.com ZAPRASZAM 

    OdpowiedzUsuń
  85. Na zdjęciu w ''o mnie'', to ty? :)

    OdpowiedzUsuń
  86. Oglądałam wszystkie z wymienionych filmów i wiele innych z Bollywood. Niektóre mogę oglądać setki razy ;p
    pozdrawiam

    http://fly-farther.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  87. ciekawy blog :)
    zapraszam do mnie http://elizabecauseiheveyou.blogspot.com/2013/03/30.html :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć blogerko! ♥

Nie wstawiaj linku w komentarzu,
za każdy odwdzięczam się dobrowolnie.

Podoba Ci się blog? Zaobserwuj. Nic na siłę.

Nie używaj wulgaryzmów.
Takie komentarze nie będą publikowane.