player playlist ~ Gdyby jutra nie było: "Chłopiec w pasiastej piżamie"

12 stycznia 2013

"Chłopiec w pasiastej piżamie"

Tym razem post ten będzie opowiadał o wspaniałym filmie, jaki ostatnio obejrzałam. Jego tytuł widnieje powyżej. Poleciła mi go przyjaciółka Ola, a znając jej wymagający gust filmowy, wiedziałam, że będzie dobry! Nie myliłam się.
Film nakręcony oczami dziecka, opowiada o 8-letnim Bruno. Lata 40'te, wojna. Pewnego dnia jego ojciec otrzymuje "awans", co zmusza go do przeprowadzki z Berlina, w nieznane mu miejsce. Łamie on zakaz opuszczenia nowego domu i poznaje okolicę. Przypadkiem poznaje Szmula - chłopca, żyjącego w innym, nieznanym mu świecie, za kolczastym ogrodzeniem..

Końcówki tradycyjnie nie zdradzam, jednak film śmiało mogę nazwać (typ filmu) tragedią, zaś zakończenie jest zaskakujące. Spotkałam się już z osobami, które obojętnie traktują czasy obozów koncentracyjnych. Sądzę, że ten film kierowany jest właśnie do nich, aby przybliżyć im katastrofę z tamtych lat. Oglądając, łzy nie dają o Sobie zapomnieć..

Bez problemu możecie go obejrzeć tutaj.

120 komentarzy:

  1. no ja też polecam. zam koniec az przeraża ;(

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas na blogu ma się niedługo pojawić recenzja, a film przyznaję niesamowity :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam ten film i bardzo się wzruszyłam ... Na wiosnę w tamtym roku byłam oświęcimiu i bardzo poruszyło mną to miejsce ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obóz w Oświęcimiu jest teraz odrestaurowany, wyremontowany i wygląda jak jakaś palcówka publiczna a nie miejsce śmierci milionów istnień. Kiedyś wychodząc wymiotowało się przy wyjściu, teraz nie budzi to żadnych emocji. Bardzo to przykre, że ludzie zniszczyli jedno z najważniejszych miejsc w historii świata a szczególnie polaków.

      Usuń
  4. Oglądałam ten film w szkole. Pani na religii nam go puściła. Smutne. Chłopiec poświęcił się i swoje życie, chciał pomóc i przepłacił życiem. Powiem, że bardzo przeżywam takie rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądałam ten film na j.polskim.Pani nam chciała nieco przybliżyć obraz obozów przed wyjazdem do Auschwitz.Muszę przyznać, że ledwo udało mi się powstrzymać łzy.Serce podczas filmu mi biło jak oszalałe.Ale w końcu byłam w klasie, więc starałam się powstrzymywać.Oceniam go zdecydowanie na 10/10.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo... dzieki! Szukalam jakis fajnych filmow na maraton filmowy ;D Mysle, ze ten sie przyda.

    OdpowiedzUsuń
  7. Też polecam ten film i wszystkie wojenne !!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nominowałam Cię do Libster Blog Award :3

    OdpowiedzUsuń
  9. Oglądałam film i baaardzo daje do myślenia!

    OdpowiedzUsuń
  10. chciałam oglądnąć ale jakos nie mogę sie zebrać ;/
    A słyszałam ,ze genialny

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten film jest gatunkowo bardzo dobry.

    OdpowiedzUsuń
  12. oglądałam. film jest świetny i wzruszający.porusza serducho :)

    OdpowiedzUsuń
  13. oglądałam ten film, jest zaskakujący *_* koniec jest na prawdę niesamowity ...

    OdpowiedzUsuń
  14. Asiu asiu mam do ciebie pytanie jak zrobiłas hm jakby to powiedzieć te informacje o sobie ze nie masz zadnego swojego nicku tylko okrągłe zdjęcie i pare słów o sobie ?

    OdpowiedzUsuń
  15. Oglądałam ten film i szczerzę mówiąc płakałam w nie których momentach i ten film naprawdę daję do myślenia . Pokazuje co się działo kiedy nas jeszcze nie było na świecie .

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo poruszył mnie ten film...

    OdpowiedzUsuń
  17. Zapowiada się ciekawie :)

    Aria ♥

    OdpowiedzUsuń
  18. Obejrzałam kilka razy film mocny i prawdziwy w tym co się kiedyś działo

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie lubię filmów o czasach wojny, ale ten był ''poruszający''

    OdpowiedzUsuń
  20. Oglądałam ten film, prawdę powiedziawszy w niektórych momentach płakałam :(

    OdpowiedzUsuń
  21. Naprawdę świetny film, warty obejrzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. słyszałam o tym filmie, ale nie oglądałam ;d

    OdpowiedzUsuń
  23. Muszę obejrzeć. Lubię tego typu filmu.
    A co do bloga to bardzo fajny. Gratuluję tylu obserwatorów i wejść ;) Sama również dołączam do tego grona.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Oglądałam , bardzo dobry film.

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie lubię filmów wojennych, ale ten chyba jest ciekawy! :) Może kiedyś się skuszę..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to typowo wojenny film. Nikt tam z bronią nie biega i nie walczy;) W tym wątku chodzi jedynie o to, że akcja rozgrywa się w czasach wojny.

      Usuń
  26. oglądałam kilka razy .. :D świetny

    OdpowiedzUsuń
  27. aż się skuszę i oglądnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Oglądałam i mi się bardzo podoba! Przy okazji, śliczny blog *,,,,*

    OdpowiedzUsuń
  29. Obejrzę ten film! Koniecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Odwdzięczam się właśnie, za twój rozbudowany komentarz, u mnie, na blogu, który brzmiał: "<3" :D .
    Świetny blog, są notki tematyczne i opisujące, każdy znajdzie coś dla siebie :). Aż mnie skusiłaś, będę oglądać ! :D. Zapraszam do siebie, link zapewne już znasz ♥.

    OdpowiedzUsuń
  31. Kilka razy zabierałam się za oglądanie ale w końcu nie wyszło mi to ;d

    OdpowiedzUsuń
  32. Dużo o nim słyszałam. Ale jeszcze nie odważyłam się go obejrzeć, bo pewnie będę płakać. xD

    OdpowiedzUsuń
  33. No niestety, ja tego filmu nie oglądałem.

    OdpowiedzUsuń
  34. kiedyś oglądałam, kocham ten film! :)

    OdpowiedzUsuń
  35. jezu to jest tak genialny film ze masakra !! az sobie go ogladne jutro ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. Oglądałam i z całego serca polecam!

    OdpowiedzUsuń
  37. Słyszałam dużo o tym filmie i nawet mam go u siebie. Ale nigdy nie mogę znaleźć czasu żeby go obejrzeć. :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Muszę koniecznie obejrzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. Oglądałam to już tak dawno... mega film !

    OdpowiedzUsuń
  40. Uwielbiam ten fiiilm! *.*
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  41. Widziałam tylko fragment na lekcji, ale obiecałam sobie, że kiedyś zobaczę resztę. Co do takich filmów tematycznych polecam także "Pianistę". Powinien ci się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  42. oglądałam ten film piękny i łatwo historie sobie wyobrazić,wole takie filmy bardziej od nudny monotonnych lekcji,ale fakt kraje okupacyjne miały bardzo źle i jak przypomnę sobie pobyt w Auschwitz to mi smutno!

    OdpowiedzUsuń
  43. Chyba kiedyś się na niego natknęłam

    OdpowiedzUsuń
  44. Uwielbiam ten film ! Bardzo wzrusza :c
    Jesteś chętna na wspólną obserwację ? :)
    Zapraszam:3

    OdpowiedzUsuń
  45. Oglądałam i to był jedyny film, na którym ryczałam CAŁY czas. Ten film jest najlepszym jaki kiedykolwiek oglądałam. nie da się tego opisać! Również polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  46. Hmm. chętnie skorzystam ;) Dawno nie oglądałam filmów więc czemu nie?
    naszijuz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. bardzo wzruszający film, wiele poleciało mi kilka łez.
    ciekawie piszesz.

    zapraszam na swoje blogi.
    ` dinuśka. ♥

    OdpowiedzUsuń
  48. Hello from France
    I am very happy to welcome you!
    Your blog has been accepted in Europe Poland n°502 a minute!
    We ask you to follow the blog "Directory"
    Following our blog will gives you twice as many possibilities of visits to your blog!
    Thank you for your understanding.
    On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
    Invite your friends to join us in the "directory"!
    The creation of this new blog "directory" allows a rapprochement between different countries, a knowledge of different cultures and a sharing of different traditions, passions, fashion, paintings, crafts, cooking,
    photography and poetry. So you will be able to find in different countries other people with passions similar to your ones.
    We are fortunate to be on the Blogspot platform that offers the opportunity to speak to the world.
    The more people will join, the more opportunities everyone will have. And yes, I confess, I need people to know this blog!
    You are in some way the Ambassador of this blog in your Country.
    This is not a personal blog, I created it for all to enjoy.
    SO, you also have to make it known to your contacts and friends in your blog domain: the success of this blog depends on all Participants.
    So, during your next comments with your friends, ask them to come in the 'Directory' by writing in your comments:
    *** I am in the directory come join me! ***
    You want this directory to become more important? Help me to make it grow up!
    Your blog is in the list Europe Poland n°502 and I hope this list will grow very quickly
    Regards
    Chris
    We ask that you follow our blog and place a badge of your choice on your blog, in order to introduce the "directory" to your friends.
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/07/12/12071211040212502810092867.gif
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/03/19/120319072128505749603643.gif
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/03/24/1203240217091250289621842.png
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/03/28/120328020518505749640557.gif
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/03/26/1203260602581250289633006.gif

    If you want me to know the blog of your friends, send me their urls which allows a special badge in the list of your country
    I see that you know many people in your country, you can try to get them in the directory?
    Please! Actively support the "Directory" by making known to your friends! Thank you! "Unity is strength"
    Not need an invitation to join the Directory. Any person who makes the request is entered
    WE ASK YOU TO FOLLOW OUR BLOG "DIRECTORY"
    New on the site
    Ranking of Countries
    Invite your friends know made ??
    the website to raise your ranking in the Country

    OdpowiedzUsuń
  49. nie słyszałam o tym filmie ;)

    OdpowiedzUsuń
  50. film widzę że ciekawy i poruszający ;)

    OdpowiedzUsuń
  51. film prezentuję sie bardzo ciekawie :)

    buziaki :* :)

    OdpowiedzUsuń
  52. oglądałam ten film 2-3 lata temu - zrobił na mnie bardzo duże wrażenie, zdecydowanie warto go obejrzeć!

    OdpowiedzUsuń
  53. oglądałam ten film jest bardzo smutny:<

    OdpowiedzUsuń
  54. Słyszałam o nim ;)
    Lubie takie klimaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  55. Nie oglądałam, ale może to zmienię :)

    OdpowiedzUsuń
  56. miłych ferii życzę, obserwuję i zapraszam częściej :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Świetna notka! Oglądałam ten film :)
    Dodałam do obserwowanych i liczę na rewanż :))
    Na moim blogu zostałaś nominowana do Liebster Awards. Więcej info na : worldofcrazygirl.blogspot.com


    Pat <3

    OdpowiedzUsuń
  58. oglądaliśmy ten film na religi... przepiękny film godny polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
  59. Oglądałam ten film i stwierdzam , że jest genialny ! To przykre jak ludzie byli traktowani , płakałam przez pół filmu ..
    Oczywiście ja również obserwuję :*

    OdpowiedzUsuń
  60. Nie oglądałam, ale słyszałam że jest świetny, choć bardzo smutny ;>

    OdpowiedzUsuń
  61. Oglądałam ten film ... Bardzo smutny. Tylko zastanawia mnie, dlaczego ten chłopiec nie wyszedł do Bruna, zamiast Bruno do niego? W tamtej scenie, gdy Bruno się do niego dokopał. Gdyby odwrócili swoje role w tym momencie, skończyłoby się zupełnie inaczej i z pewnością mniej tragicznie :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz, to były dzieci. Oni mieli tylko po 8 lat i nie do końca rozumieli, że to mogłoby uratować im życie. Widocznie sami nie zauważyli tego wielkiego ryzyka, które popełniali. To były przecież dzieci..

      Usuń
  62. muszę zobaczyć.

    pytałaś ostatnio kiedy nowy post! odpowiedziałam Ci, ale w ten sam dzień rozwalił mi się komputer i nie moglam nic dodać. Pojawiły się teraz 2 nowe posty. zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  63. Oglądałam! Świetny film, bardzo smutny i tragiczny, ale świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  64. Nie oglądałam, ale niedługo ferie więc na pewno obejrzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  65. oglądałam na lekcji religii! :D urzekł mnie :3

    OdpowiedzUsuń
  66. najlepszy film jaki kiedykolwiek widziałam !

    OdpowiedzUsuń
  67. Niestety nie oglądałam tego filmu...

    OdpowiedzUsuń
  68. Oglądałąm 3 razy i za każdym razem płakałam jak dziecko... A na filmach rzadko płaczę. Na prawde warto obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  69. Już od dłuższego czasu zabieram się za ten film. Muszę go w końcu obejrzeć. :)

    OdpowiedzUsuń
  70. Ciągle zabieram się żeby go w końcu zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń
  71. Oglądałam ten film.Jest doskonały.Wzruszający i smutny.Szkoda mi było tego małego.Najsmutniejszy moment gdy zatruli ich :((

    OdpowiedzUsuń
  72. No niezła.
    Co do chłopca w pasiastej piżamie, to przyprawił mnie o łzy. Mimo, że sytuacja w tych czasach była wiele gorsza. Ale film pokazuje jak źle się działo, mimo wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  73. mnie takie filmy bardzo ruszają.
    Masakra co się działo w tamtych czasach ;/

    OdpowiedzUsuń
  74. Oglądalam . Bardzo sie wzruszyłam . Tak w ogóle sama robilaś szablon bloga ? : D
    Strasznie mi się podoba : D

    -Najka , oxox
    http://lovnajka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  75. nie przepadam za takimi filmami.
    Ale świetny blog .
    Obserwuje ♥

    OdpowiedzUsuń
  76. O tak! widziałam kilka razy i za każdym razem jeszcze bardziej mi się podobał! Po prostu uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  77. Jestem strasznie wrażliwa na tego typu filmy, z przyjemnością obejrzę bo słyszałam mnóstwo pozytywnych opinii na jego temat.

    OdpowiedzUsuń
  78. Hejj ! Zaczynam swoją przygodę z blogowaniem. Wpadniesz??

    Super blog !! :)

    http://przygody-poli-smith.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  79. oglądałam ten film na rekolekcjach, bardzo dobry jest ;)

    OdpowiedzUsuń
  80. Jeżeli chodzi o filmy to się nie znam bo rzadko kiedy coś obejrzę. ; /

    OdpowiedzUsuń
  81. Oglądałam :) świetny film !!
    Wpadniesz do mnie ? Bedzie mi bardzo miło :)

    OdpowiedzUsuń
  82. jeden z moich ulubionych filmow ever :)

    OdpowiedzUsuń
  83. Moja ukochana pani od historii wspomniała coś ostatnio o tym filmie. I teraz bez wątpienia go obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  84. Też film jest wspaniały.
    Bardzo smutny, ale warty obejrzenia

    OdpowiedzUsuń
  85. Film jest naprawdę dobry.
    Koniecznie obejrzyj sobie "Życie jest piękne"

    OdpowiedzUsuń
  86. Też chciałam zobaczyć ten film ale jakoś nie miałam czasu ;/

    OdpowiedzUsuń
  87. Uwielbiam ! Ostatnio wzięło mnie na takie dramaty, a mimo że na żadnym filmie nie zdarzyło mi się płakać to na tym byłam już naprawdę bliska zalania się łzami !
    Obserwuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  88. Zostałaś nominowana u mnie na blogu. :)

    OdpowiedzUsuń
  89. Muszę koniecznie zobaczyć ten film.;D

    OdpowiedzUsuń
  90. oglądałam. niesamowity film a końcówka mnie zaskoczyła : <
    pozdrawiam ;3

    OdpowiedzUsuń
  91. Oglądałam ten film na historii
    Bardzo smutny, ale wart obejrzenia
    http://deeelisss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Cześć blogerko! ♥

Nie wstawiaj linku w komentarzu,
za każdy odwdzięczam się dobrowolnie.

Podoba Ci się blog? Zaobserwuj. Nic na siłę.

Nie używaj wulgaryzmów.
Takie komentarze nie będą publikowane.